موشک جدید ناسا می‌تواند سفر به مریخ را به دو ماه کاهش دهد

ناسا قصد دارد با طراحی یک موشک جدید فضانوردان را تنها در طول دو ماه به سیاره مریخ ارسال کرده و مجدداً آنها را به زمین بازگرداند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا به دنبال ساخت یک سیستم موشکی نوآورانه است که می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مهم در ماموریت‌های فضایی آینده مریخ […]

ناسا قصد دارد با طراحی یک موشک جدید فضانوردان را تنها در طول دو ماه به سیاره مریخ ارسال کرده و مجدداً آنها را به زمین بازگرداند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا به دنبال ساخت یک سیستم موشکی نوآورانه است که می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مهم در ماموریت‌های فضایی آینده مریخ شده و در نهایت زمان سفر را بسیار کوتاه‌تر کند.

چالش‌های بیشماری همراه با فرود انسان روی مریخ وجود دارد که یکی از آنها حمل محموله‌های بزرگ به سیاره دوردست و سپس بازگرداندن آنها به زمین است. با توجه به موقعیت این دو سیاره این سفر در رفت و برگشت ممکن است دو سال طول بکشد. موشک پلاسمای پالسی ساخته شده توسط شرکت اینداستریز می‌تواند با استفاده از یک سیستم محرکه بسیار کارآمد و استفاده از آن در اعماق فضا سفر بین زمین و سیاره را به دو ماه کاهش دهد.

در این موشک از یک تکانه ویژه استفاده شده که به نوعی کارآمد می‌تواند تولید رانش در موتورها افزایش دهد. طبق بیانیه ناسا فناوری مورد نظر به فضانوردان کمک می‌کند تا به صورت کارآمد و با سرعت بیشتر سفر خود را با استفاده از فضاپیماهای موجود به مریخ آغاز کنند.

در این موشک از سیستم انرژی هسته‌ای مبتنی بر شکافت استفاده خواهد شد که در آن از تقسیم کنترل شده اتم‌ها برای دریافت انرژی استفاده می‌شود. بدین ترتیب نیروی رانش لازم برای پیشران فضاپیما ایجاد خواهد شد. همچنین موشک ساخته شده می‌تواند با توجه به این تکنولوژی کوچکتر ساده‌تر و نسبت به مفاهیم پیشین مقرون به صرفه‌تر باشد.

با استفاده از موشک امکان فعال کردن ماموریت‌های بیشتر و همچنین پشتیبانی از فضاپیماهای بسیار سنگین‌تر نیز وجود دارد. می‌توان محافظت بیشتری را در سفرها انجام داده و از قرار گرفتن خدمه در معرض ذرات مضر پر انرژی مربوط به پرتوهای کیهانی جلوگیری کرد. به گفته ناسا مفهوم این موشک جدید می‌توانند در اکتشافات فضایی یک دوره کاملا جدید را امکان‌پذیر کند. رانش بیشتر باعث ایجاد انقلاب در اکتشافات فضایی خواهد شد.