فضاپیمای جدید ناسا به سیارک سایکی سفر خواهد کرد

ناسا قصد دارد فضاپیمای جدید خود را به سمت سیارکی فلزی به نام سایکی ارسال کند که در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیر ماموریت جدید سایکی ناسا اعلام کرد این آژانس فضایی قصد دارد کاوشگری را با نام سایکی برای مطالعه این سیارک […]

ناسا قصد دارد فضاپیمای جدید خود را به سمت سیارکی فلزی به نام سایکی ارسال کند که در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیر ماموریت جدید سایکی ناسا اعلام کرد این آژانس فضایی قصد دارد کاوشگری را با نام سایکی برای مطالعه این سیارک با همان نام سایکی ارسال کند. این نام از الهه یونانی روان گرفته شده و هدف از ارسال این کاوشگر نیز بررسی ماهیت و نحوه تشکیل آن بوده است.

 این محققان قصد دارند نحوه شکل گیری سیاره های سنگی منظومه شمسی را مورد بررسی قرار دهند. آزمایشهای انجام گرفته روی فضاپیمای سایکی در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا هفته گذشته به پایان رسید و اکنون این فضاپیما به سمت کیپ کارناوال فلوریدا منتقل می شود. در آنجا نیز قرار است این فضاپیما و صفحه های خورشیدی آن برای پرتاب درون موشک فالکون هوی اسپیس ایکس قرار گیرد. احتمالاً این پرتاب در تاریخ ۱۰ مرداد انجام می گیرد. ساخت این فضاپیما حدود یک سال به طول انجامید و در اتاق تمیز High Bay 1 در تاسیسات مونتاژ فضاپیمایی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا آزمون های الکترومغناطیسی، خلا، حرارتی، ارتعاش، شوک و غیره روی فضاپیما انجام شد تا میزان مقاومت آن در مقابل لرزش شدید پرتاب اندازه گیری شود.

 کاوشگر سایکی شبیه یک جعبه و به اندازه یک خودرو است که روی آن آنتن جهت داری به شکل بشقاب برای ارسال و دریافت سیگنال قرار داده شده است. سیارک سایکی نیز در بین مدارهای مریخ و مشتری به دور خورشید میچرخد و منحصر به فرد بودن آن به دلیل ساخت آن از فلزات است. به گفته خوان سانچز پژوهشگر ساکیی و اخترشناس موسسه علوم سیاره ای این سیارک یکی از بزرگترین سیارک های فلزی در منظومه شمسی است که چگونگی تولد آن هنوز مشخص نشده است. اما مطالعاتی از روی زمین در رابطه با این سیارک انجام شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال