موتور راکت انفجار چرخشی ناسا برای آزمایش آماده است

ناسا با هدف آماده‌سازی سریعتر ماموریت بازگشت به ماه در حال ساخت نوعی موتور راکت انفجار چرخشی است. به گفته این آژانس فضایی این راکت مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند و اکنون آماده آزمایش است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در حال ساخت نوعی موتور راکتی فرا صوت است که می‌تواند […]

ناسا با هدف آماده‌سازی سریعتر ماموریت بازگشت به ماه در حال ساخت نوعی موتور راکت انفجار چرخشی است. به گفته این آژانس فضایی این راکت مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند و اکنون آماده آزمایش است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در حال ساخت نوعی موتور راکتی فرا صوت است که می‌تواند سفرهای فضایی را در آینده متحول کند. این موتور راکت چرخشی با نام RDRE برای ایجاد نیروی محرکه از انفجار استفاده می‌کند.

فرایند گرمازای فراصوت باعث ایجاد این نیرو می‌شود. عملکرد آن شباهت زیادی به فرایند حرکت امواج شوک انفجار در اتمسفر دارد. به گفته ناسا این موتور به سوخت کناری نیاز دارد و با توجه به طراحی متفاوت نیروی رانش ایجاد شده توسط آن نیز بیشتر است. قرار است از این فناوری در سفرهای ماه و مریخ استفاده شود.

در ساخت بخش‌های از این موتور از جنس آلیاژ مس از چاپگر سه بعدی استفاده شد. در آزمایش انجام گرفته روی این موتور مشخص شد در برابر حرارت و فشار زیاد مقاوم است. همچنین این موتور توانست نیروی رانشی برابر با ۱۸۱۴ کیلوگرم در زمان یک دقیقه ایجاد کند.

به گفته ناسا این موتور جدید مصرف سوخت کمتری دارد. همچنین با این سوخت کمتر امکان حمل جرم بیشتری به اعماق فضا خواهد داشت. با توجه به آزمایش موفقیت‌آمیز اکنون مهندسان در حال نسخه دیگری از این موتور با قابلیت ایجاد نیروی رانش ۴۵۳۶ کیلوگرمی هستند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال