دومین بالون فشار زیاد ناسا پرتاب شد

ناسا طی یک ماموریت علمی دومین بالن فشار قوی خود را پرتاب کرد. این بالون بخشی از ماموریت علمی ۱۰۰ روزه ناسا است که طی آن بالون به جو فوقانی زمین فرستاده میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دبی فربرادر، مدیر برنامه های بالون های علمی در ناسا اعلام کرد ناسا حدود […]

ناسا طی یک ماموریت علمی دومین بالن فشار قوی خود را پرتاب کرد. این بالون بخشی از ماموریت علمی ۱۰۰ روزه ناسا است که طی آن بالون به جو فوقانی زمین فرستاده میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دبی فربرادر، مدیر برنامه های بالون های علمی در ناسا اعلام کرد ناسا حدود ۱۵ سال برای داشتن بالون های فشار قوی برای پرواز در عرض های جغرافیایی میانی برنامه‌ریزی کرده بود. با این پرتاب حمایت بیشتر از علم در سال های آینده انجام میشود و از این بابت هیجان زده ایم.

بالون دوم ناسا متعلق به دانشگاه شیکاگو است و رصد خانه فضایی EUSO2 روی آن کار می کند. این رصد خانه وظیفه اندازه گیری ذرات پرتوهای کیهانی با انرژی فوق العاده را فراتر از کهکشان ما بر عهده دارد. منشأ این ذرات هنوز مشخص نیست و ماموریت علمی ناسا می تواند در حل این مسئله کمک کند. البته هدف از ارسال بالون آزمایش و بررسی کیفی فناوری های مرتبط با بالون فشار قوی برای پرواز بوده است.

فربرادر می گوید ناسا از مردم درخواست کرده تا این ماموریت را در سراسر جهان دنبال کنند. این بالون طبق سرعت و جهت باد در ارتفاع حرکت خواهد کرد. بیشتر مسیر حرکت این بالون روی آب است. در صورت گذر از روی گذرگاه های زمینی تیز طی همکاری ناسا با وزارت خارجه آمریکا مجوز پرواز بر فراز کشورها نیز دریافت خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال