نشتی موشک SLS ناسا روی سکوی پرتاب برطرف می شود

ناسا قصد دارد مهر و موم موشک SLS را در زمانی که موشک روی سکوی پرتاب قرار دارد تعویض کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک SLS ناسا در ماموریت آرتمیس وظیفه حمل کپسول اوریون را بر عهده دارد. این موشک به دلیل نشتی در مخزن سوخت باعث تعویق ماموریت ناسا شد. […]

ناسا قصد دارد مهر و موم موشک SLS را در زمانی که موشک روی سکوی پرتاب قرار دارد تعویض کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک SLS ناسا در ماموریت آرتمیس وظیفه حمل کپسول اوریون را بر عهده دارد. این موشک به دلیل نشتی در مخزن سوخت باعث تعویق ماموریت ناسا شد. آرتمیس ۱ ماموریت بدون فضانورد به سمت ماه و سپس بازگشت به زمین خواهد بود. دلیل عدم پرتاب در تاریخ سوم سپتامبر نیز ناتوانی ناسا در تشخیص عیب بود. این آژانس فضایی زمانی که نتوانست نشت پیشرانه هیدروژن را عیب یابی کند این ماموریت را به تعویق انداخت.

پس از این موضوع و بررسی های انجام گرفته در نهایت ناسا تصمیم گرفت جایگزینی مهر و موم را روی همان سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی انجام دهد. در بیانیه اخیر مقامات ناسا آمده است: اگر چه این کار روی سکوی پرتاب تکنسین ها را مجبور می کند تا یک محفظه در اطراف محل ایجاد کنند تا بتوانند محافظت از سخت افزار را به خوبی انجام دهند اما در نهایت به آنها این امکان را می دهد که تعمیرات را در شرایط فوق سرد نیز تست کنند.بدین ترتیب داده های بیشتری نیز برای درک علت مشکل جمع آوری خواهد شد. البته این موشک نمی‌تواند در کل زمان تعویق روی سکو بماند و در نهایت باید به اتاق مونتاژ بازگردد.

دو پنجره پرتاب برای این ماموریت طی دو ماه آینده وجود دارد. اولی بازه زمانی ۱۹ سپتامبر تا ۴ اکتبر این و دومی نیز بازه ۱۷ اکتبر تا ۳۱ اکتبر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال