فضاپیمای کوچک CAPSTONE ناسا در مسیر ماموریت جدید قرار گرفت

ناسا اعلام کرد کاوشگر CAPSTONE در مسیر حرکت به سمت ماه قرار دارد و احتمالاً می‌تواند تا تاریخ ۲۲ آبان به مدار NRHO وارد شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با هدف پیگیری برنامه آرتمیس فضاپیمای کوچک خود به نام NRHO را توسط شرکت راکت لب در مدار ماه قرار داد. […]

ناسا اعلام کرد کاوشگر CAPSTONE در مسیر حرکت به سمت ماه قرار دارد و احتمالاً می‌تواند تا تاریخ ۲۲ آبان به مدار NRHO وارد شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با هدف پیگیری برنامه آرتمیس فضاپیمای کوچک خود به نام NRHO را توسط شرکت راکت لب در مدار ماه قرار داد. اکنون این فضاپیما پس از گذشت از مدار پایینی زمین در ماموریت جدید خود در فضا به مکان مشخص رسیده است و اکنون با سرعت بیش از 24500 مایل در ساعت به سمت ماه و مدار هاله ای NRHO حرکت می کند.  احتمالا حدود ۴ ماه دیگر وارد این مدار خواهد شد.

مأموریت این فضاپیمای کوچک بخشی از برنامه آرتمیس ناسا محسوب می شود که در آن باید بررسی هایی در مورد محیط اطراف ماه انجام شود. این فضاپیما قرار است در نهایت در فاصله 1.33 میلیون کیلومتری زمین قرار بگیرد.

به گفته ناسا ماموریت کاوشگر CAPSTONE یک ماموریت پر ماجرا خواهد بود. قرار است با صرف انرژی کم در یک مدار برنامه‌ریزی شده قرار بگیرد. شرکت  Terran Orbitalدر کالیفرنیا وظیفه طراحی، ساخت و توسعه فناوری های جدید در آن را بر عهده داشته است. به طوری که به این فضاپیما اجازه می دهد تا بتوانند مانور هایی را با هدف اصلاح مسیر و قرارگیری در مسیر درست انجام دهد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال