تلسکوپ فضایی ناسا با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس پرتاب می شود

به گفته ناسا موشک فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس وظیفه ارسال تلسکوپ فضایی این آژانس را بر عهده خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت جدید ناسا ارسال یک تلسکوپ برای شکار ماده تاریک خواهد بود که به زودی پرتاب آن آغاز می‌شود. قرار است پرتاب این تلسکوپ توسط موشک شرکت […]

به گفته ناسا موشک فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس وظیفه ارسال تلسکوپ فضایی این آژانس را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت جدید ناسا ارسال یک تلسکوپ برای شکار ماده تاریک خواهد بود که به زودی پرتاب آن آغاز می‌شود. قرار است پرتاب این تلسکوپ توسط موشک شرکت اسپیس ایکس انجام شود.

 تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومان ناسا پیش از سال ۲۰۲۶ پرتاب خواهد شد. به گفته مقامات این آژانس فضایی طی این قرارداد پرداخت ناسا برای پرتاب این سرویس و دیگر مأموریت‌ها حدود ۲۵۵ میلیون دلار خواهد بود که به اسپیس ایکس پرداخت میشود. اسپیس ایکس قرار است این ماموریت را از پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام دهد.

موشک فالکون هوی اسپیس ایکس یک موشک جدید محسوب می شود که تاکنون تنها سه پرتاب انجام داده است. دلیل انتخاب این موشک توسط ناسا نیز حمل سوخت بیشتر بوده است. زیرا تلسکوپ فضایی رومن قرار است به منطقه لاگرانژ ۲ در فاصله حدود یک و نیم میلیون کیلومتر از سیاره زمین ارسال شود و با توجه به اینکه این مدار نسبتاً از زمین در فاصله دوری قرار دارد، این تلسکوپ نیز برای پرواز به سوخت اضافی نیاز خواهد داشت. این تلسکوپ که پیش از این با نام تلسکوپ نقشه برداری میدان باز فروسرخ معرفی شده بود با یک آینه به اندازه تلسکوپ فضایی هابل و میدان دیده صد برابر بزرگتر یک رصدخانه جدید و عالی برای بررسی های کیهان محسوب می شود. وظیفه اصلی این تلسکوپ نیز تحقیقات در مورد انرژی تاریک و ماده تاریک خواهد بود. همچنین این تلسکوپ می‌تواند با کمک روشی به نام میکرولنزینگ سیارات فراخورشیدی را نیز مورد بررسی قرار دهد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال