پرواز آزمایشی بالون ناسا برای ماموریت سیاره زهره با موفقیت انجام شد

نمونه اولیه بالون رباتیک ناسا که برای ماموریت اکتشاف زهره توسعه داده شده اند توانست با موفقیت دو پرواز آزمایشی را پست سر بگذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از مریخ سیاره زهره نیز توجه بسیاری از ستاره شناسان را به خود جلب کرده است. ازین رو ناسا بهمراه آژانس فضایی اروپا […]

نمونه اولیه بالون رباتیک ناسا که برای ماموریت اکتشاف زهره توسعه داده شده اند توانست با موفقیت دو پرواز آزمایشی را پست سر بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از مریخ سیاره زهره نیز توجه بسیاری از ستاره شناسان را به خود جلب کرده است. ازین رو ناسا بهمراه آژانس فضایی اروپا و شرکت راکت لب قصد دارند ماموریتی را در اطراف این سیاره انجام دهند.

ناسا قصد دارد در یکی از این ماموریت ها یک بالون رباتیک به نام ایروبات را به پرواز در آورد تا در میان بادهای این سیاره سکونت ناپذیر اکتشافاتی را انجام دهد. آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا نیز با هدف انجام این ماموریت دو پرواز آزمایشی مربوط به نمونه اولیه این بالون را در صحرای نوادا با موفقیت به سرانجام رساند. ارسال بالون یه سیاره زهره و کنترل آن چندان ساده بنظر نمی رسد. زیرا در این سیاره دمای زیاد، فشار بالا بهمراه گازهای خورنده این سیاره باعث بی فایده شدن فضاپیمای ارسالی خواهد شد.

اما دانشمندان می گویند درست در بالای این منطقه غیرقابل سکونت امکان مانور ایروبات وجود دارد. طبق توضیحات آزمایشگاه پیشرانش جت در وبسایت خود، قرار است یک فضاپیما بهمراه بالون بصورت ترکیبی ماموریت کاوش مریخ را برعهده بگیرند. در این مفهوم یک مدارگرد با قرارگیری بالاتر از جو بررسی های علمی را انجام می دهد و می تواند یک پل ارتباطی با بالون باشد. وظیفه سفر به جو سیاره میز بر عهده بالون رباتیک هوایی به قطر ۱۲ متر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال