اقدام بانک مرکزی در اجرای طرح ملی پرداخت مبتنی بر کدهای QR تا پایان اسفند

بانک مرکزی در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا و افزایش سطح بهداشت و استفاده بیشتر از پول الکترونیک، پرداخت از طریق کدهای QR را عملیاتی خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، پرداخت از طریق کدهای QR از طریق نرم افزار پرداخت ساز بر روی تمامی کارت خوان ها عملیاتی و تا پایان […]

بانک مرکزی در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا و افزایش سطح بهداشت و استفاده بیشتر از پول الکترونیک، پرداخت از طریق کدهای QR را عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، پرداخت از طریق کدهای QR از طریق نرم افزار پرداخت ساز بر روی تمامی کارت خوان ها عملیاتی و تا پایان اسفند قابل اجرا است. داوود محمد بیگی، مدیر بخش پرداخت بانک مرکزی در مورد اجرایی شدن پرداخت ها توسط کدهای QR گفت : در این طرح کلیه هموطنان می توانند با اسکن کردن بارکد شرکت های پرداخت الکترونیک در فروشگاهها با موبایل و یا هر کدام از نرم افزارهای شرکت های پرداخت، کلیه پرداخت های خود را بدون استفاده از کارت و تنها با وارد کردن رمز کارت و مبلغ انجام دهند.

وی افزود: در این طرح مشکل اساسی یکسان سازی استفاده از بارکدهای یکسان توسط اپلیکیشن های مختلف است که امیدواریم با همکاری شرکت های پرداخت الکترونیک برطرف شود. همچنین هماهنگی های فنی لازم بین بانک مرکزی، شرکت‌های PSP و شاپرک انجام شده و قرار است این طرح ملی تا پایان ماه اسفند اجرایی شود. البته سقف مبلغ تراکنش هنوز مشخص نشده است.

محمد بیگی از اجرایی شدن کدهای دوبعدی یکبارمصرف و با امنیت بیشتر در آینده خبر داد که سقف بالاتری از پرداخت را شامل خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال