از دسترس خارج شدن دوربین های NEST در صورت هک شدن رمز عبور

Nest، شرکت تولیدکننده لوازم هوشمند خانگی با مالکیت گوگل، درصورت یافتن امکان خطر برای رمزهای عبور کاربران، حساب آن ها را  از دسترس خارج می کند.  از شب گذشته، شرکت  شروع به ارسال نامه هایی الکترونیکی به این گروه از کاربران خود کرده است. اگر امکان ورود به حسابتان را ندارید، به اپلیکیشن اعلام کنید […]

Nest، شرکت تولیدکننده لوازم هوشمند خانگی با مالکیت گوگل، درصورت یافتن امکان خطر برای رمزهای عبور کاربران، حساب آن ها را  از دسترس خارج می کند.  از شب گذشته، شرکت  شروع به ارسال نامه هایی الکترونیکی به این گروه از کاربران خود کرده است. اگر امکان ورود به حسابتان را ندارید، به اپلیکیشن اعلام کنید که رمز عبور فعلی خود را فراموش کرده اید و رمز عبور جدیدی را وارد نمایید.

واکنشی استاندارد به این نوع تجاوز به حریم شخصی که Nest به دنبال گزارش هایی مبنی بر به سرقت رفتن دوربین های امنیتی  بکار بسته است، ارسال نامه الکترونیکی به این گروه از افراد و پیشنهاد تغییر رمزهای عبور به آنهاست. Nest با آگاهی از این حقیقت که بسیاری از افراد زحمت این کار را به خود نمی دهند، با دستان خود حساب کاربران را از دسترس خارج می کند.

اگر امکان دسترسی به حسابتان را نداشته باشید، دیگر امکان استفاده از اپلیکیشن Nest یا دریافت هرگونه اطلاعیه ای از دستگاه های خود را نخواهید داشت، یعنی اگر دوربین امنیتی شما حضور مزاحمی را تشخیص بدهد هشداری را روی دستگاه موبایل خود نخواهید دید و  یا اگر سیستم هشدار محافظ Nest دودی را تشخیص بدهد، پیامی را، حتی با وجود کار کردن زنگ خطر روی دستگاه، دریافت نخواهید کرد.

گوگل مقیاسی را برای تعیین این نوع تجاوزارائه نداده اما بر اساس شنیده ها، برنامه هایی را به منظور بکارگیری یک مقیاس دارد.

اگرچه ساخت دوباره رمزعبور دردسرهایی را به همراه دارد، اما می تواند گامی لازم در توجه بیشتر افراد به امنیت آنلاین باشد. شواهد نشان می دهند هنوز هم عده زیادی از رمزهای عبور ساده و حدس زدنی استفاده می کنند و این رمزها را با وجود خطرهای امنیتی، در سایت های مختلف بکار می گیرند. به نظر می رسد تقاضا برای تغییر روش کارگر نمی افتد، به این منظور Nest اقدامات لازم را به دست خود انجام می دهد.

اگر نامه ای الکترونیکی مبنی بر از دسترس خارج بودن حسابتان را از Nest دریافت کردید، بی معطلی سری به اپلیکیشن بزنید، رمز عبورتان را تغییر بدهید و از دستورالعمل های ارائه شده پیروی کنید. علاوه براین می توانید از مدیریت رمزعبور (Password Manager) برای ساخت رمزعبوری قوی و خاص استفاده کنید. هر لینکی که به پست الکترونیتان ارسال می شود را دنبال نکنید زیرا بزهکاران از این ترفند برای ورود به  سیستم شما استفاده می کنند. اگر به چنین مشکلی برخورد کردید، بدون تردید می بایست کلمه عبور تمام حساب هایتان که رمز عبوری مشابه دارند را تغییر بدهید. برای مشاهده خبرهای دیگر به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال