نتفلیکس برای کاهش فشار به شبکه اینترنت حجم استریم را کاهش می‌دهد

نتفلیکس، یوتیوب، آمازون، اپل اعلام کرده اند برای کاه فشار بر شبکه اینترنت قرار است حجم و کیفیت استریم خود را کاهش دهند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، تیری برتون، نماینده اتحادیه اروپا در جلسه ای با مدیرعامل نتفلیکس از وی خواست تا کیفیت و کاهش محتواهای خود را کاهش دهد. این […]

نتفلیکس، یوتیوب، آمازون، اپل اعلام کرده اند برای کاه فشار بر شبکه اینترنت قرار است حجم و کیفیت استریم خود را کاهش دهند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، تیری برتون، نماینده اتحادیه اروپا در جلسه ای با مدیرعامل نتفلیکس از وی خواست تا کیفیت و کاهش محتواهای خود را کاهش دهد. این موضوع می تواند در کاهش فشار و افزایش سرعت اینترنت کمک کند. از زمان شیوع ویروس کرونا در اروپا، افزایش استفاده از اینترنت خانگی موجب فشار زیاد بر زیرساخت شبکه در اروپا شده است. اکنون نتفلیکس تصمیم گرفته تا نرخ بیت ریت خود را به مدت 30 روز در اروپا به میزان 25 درصد کاهش دهد.

سخنگوی نتفلیکس در مورد تصمیم این شرکت می گوید: نرخ بیت ریت محتوای استریم در سراسر اروپا تا 25 درصد کاهش یافته است. این تصمیم طوری گرفته شده تا کاربران یک کیفیت تضمین شده را در اختیار داشته باشند. این شرکت از 2011 استریم های پایدار را برای مناطقی با پهنای باند پائین در نظر گرفته بود. از طرفی همکاری این شرکت با اپراتورهای اینترنتی کمک می کند تا کاربر محتوای مورد نظر را با کیفیت بهینه ببیند. تیری برتون در مورد مذاکره با نتفلیکس در توئیت خود نوشت: برای در خانه ماندن و استفاده از سرویس های استریم، با فشار به شبکه زیرساخت مواجه خواهیم شد. در این وضعیت می توان با کاهش کیفیت و رسیدن به حالت استاندارد از دستترسی همه به اینترنت مناسب مطمئن باشیم.

پس از نتفلیکس، یوتیوب، آمازون و اپل نیز کیفیت محتواهای خود را کاهش داده اند. این در حالیست که اپراتورهای اینترنت در اروپا افزایش تقاضا در شبکه را تنها 36 تا 60 درصد دانسته و معتقدند هنوز تا رسیدن به اوج مصرف فاصله داریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال