نورالینک موفق شد تا مجوز آزمایش بالینی روی انسان را از FDA دریافت کند

شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک اکنون با استفاده از مجوز دریافتی می تواند محدودیت های ارتباطی بین انسان و کامپیوتر را از بین ببرد. اکنون این شرکت مجوز از اداره غذا و داروی آمریکا را نیز برای اولین مطالعه بالینی روی انسان دریافت کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نورالینک […]

شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک اکنون با استفاده از مجوز دریافتی می تواند محدودیت های ارتباطی بین انسان و کامپیوتر را از بین ببرد. اکنون این شرکت مجوز از اداره غذا و داروی آمریکا را نیز برای اولین مطالعه بالینی روی انسان دریافت کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نورالینک در توییت جدید خود اعلام کرد موفق شده است مجوز اداره غذا و داروی آمریکا را برای آزمایش بالینی روی انسان دریافت کند. به این ترتیب این شرکت قادر به آزمایش اولین تراشه خود در مغز یک انسان خواهد بود.

این شرکت اعلام کرد این امر به واسطه تلاش باورنکردنی تیم نورالینک و همکاری نزدیک با FDA انجام شده است و اولین قدم مهم برای استفاده از این فناوری و کمک به افراد خواهد بود.

به گفته این شرکت هنوز روش جذب متقاضی برای این کارآزمایی مشخص نشده است و به زودی اطلاعات بیشتر در این زمینه منتشر خواهد شد.

ایلان ماسک در آذرماه سال گذشته وعده آزمایش های انسانی نورالینک را داده بود به نظر می رسد برای اولین بار وعده این میلیاردر درست محقق شده است.

هنوز مشخص نیست چه کسی برای نخستین بار تحت این آزمایش بالینی مهم انجام خواهد گرفت. پیش از این ایران ماست مدعی شده بود حاضر است این دستگاه را روی خودش امتحان کند. نورالینک به دلیل سوء استفاده از مینیون ها تحت شکایت یک گروه حامی حقوق حیوانات قرار گرفته است این گروه مدعی شدند نورالینک باعث آسیب به میمون های آزمایشگاهی شده و مرگ ۱۵ میمون را در طول آزمایش های خود رقم زده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال