این الگوریتم جدید، ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا مانند انسان‌ها بیاموزند

تا کنون بشر به موفقیت‌های چشم‌گیری در زمینه هوش مصنوعی و افزایش توانایی ربات‌ها و ماشین‌ها رسیده، اما هنوز هم راه زیادی تا بهبود بخشیدن این هوش مصنوعی باقی مانده و شاید فعلا نتوان توانایی یادگیری ربات‌ها را همانند انسان‌ها بالا برد. تا کنون نیز کارهای زیادی برای بهبود این موضوع انجام شده که تمامی […]

تا کنون بشر به موفقیت‌های چشم‌گیری در زمینه هوش مصنوعی و افزایش توانایی ربات‌ها و ماشین‌ها رسیده، اما هنوز هم راه زیادی تا بهبود بخشیدن این هوش مصنوعی باقی مانده و شاید فعلا نتوان توانایی یادگیری ربات‌ها را همانند انسان‌ها بالا برد. تا کنون نیز کارهای زیادی برای بهبود این موضوع انجام شده که تمامی آنها نیز به مثال‌ها و نمونه‌هایی برای یادگیری داشته‌اند. اما اخیرا محققین دانشگاه نیویورک امکان آموزش ربات‌ها از انسان‌ها را توسط دستورهای ذهنی امکان‌پذیر کرده‌اند!

این تمام موضوع نسیت و این الگوریتم جدید که توسط محققین مورد استفاده قرار گرفته، می‌تواند این امکان را فراهم آورد تا ماشین‌ها خود با طراحی و نمونه‌سازی سمبل‌ها، به تقلید از انسان پرداخته و همانند آنها بتوانند بیاموزند. خبرها و تلاش‌ها برای استفاده از این الگوریتم نیز به دنبال انتشار اطلاعاتی در مورد برنامه Bayesian Program Learning که اطلاعات کامل آن در مجله اینترتی Science به انتشار رسیده، بسیار زیاد شده که البته دلیل آن نیز همین توانایی بالای ماشین‌ها و یادگیری هر چیزی به کمک یک مثال می‌باشد.

همچنین این مدل می‌تواند از روی طرح‌های مفهومی، بسیار از موارد را یاد بگیرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که یک کامپیوتر با دانستن حروف الفبای انگلیسی، بتواند حروف مشابه آن در زبان یونانی را نیز بیاموزد.

مورد دیگری که شاید در این میان جذاب باشد، این است که زمانی که از کامپیوتر می‌خواهیم که یک عبارت و یا مسئله را بیاموزد، درست از مثال و روشی استفاده می‌کند که یک انسان موقع یاد گرفتن آن چیز، از آن استفاده می‌نماید و اگر این مثال‌ها و طرح‌ها را پیش روی انسان‌های دیگر بگذاریم، آنها نمی‌توانند تشخیص دهند که به عنوان مثال شکل کشیده شده، توسط یک انسان کشیده شده است و یا یک ربات.

این موضوع می‌تواند به ربات‌ها کمک کند تا آنها بدون نیاز به هزاران مثال و الگوریتم مختلف، بسیار زود بتوانند هر چیزی را آموخته و خود را با شرایط مختلف وفق دهند. هر چند باید بدانید که توسعه اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای استفاده از این الگوریتم چندین سال طول خواهد کشید اما همین موضوع که می‌توان سطح هوش مصنوعی را حد بسیار خوبی مشاهده کرد، می‌تواند فوق‌العاده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال