آسیب پذیری جدید اندروید ؛ امکان کنترل گوشی هوشمند توسط هکرها

یک تیم تحقیقاتی از شرکت گوگل به نام  پراجکت زیرو (Project Zero) توانسته است آسیب پذیری جدید صفر روزه را در اندروید شناسایی کند. این آسیب پذیری میتواند بسیاری از گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار دهد. و کنترل روت گوشی را به دست هکرها بسپارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و […]

یک تیم تحقیقاتی از شرکت گوگل به نام  پراجکت زیرو (Project Zero) توانسته است آسیب پذیری جدید صفر روزه را در اندروید شناسایی کند. این آسیب پذیری میتواند بسیاری از گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار دهد. و کنترل روت گوشی را به دست هکرها بسپارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از ZDNet ، این آسیب پذیری جدید گوشی های شرکت سامسونگ از جمله گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۹ و گوشی های هواوی پی ۲۰، گوگل پیکسل ۱ و گوگل پیکسل ۲ ، شیائومی ردمی 5A ، شیائومی ردمی نوت 5 ، اوپو A3 ، موتورلا موتو Z3 و تمامی گوشی‌های ال‌جی مجهز به اندروید اوریو را تحت تاثیر خود قرار میدهد. این آسیب پذیری به هکر کمک میکند تا با روشی خاص، قربانی را به نصب یک اپلیکیشن مخرب ترغیب کند و یا از طریق یک اپلیکیشن نظیر مرورگر وب، و یا استفاده از یک اکسپلویت جدید امکان نفوذ به گوشی برایش فراهم شود و بدین ترتیب به کلیه اطلاعات دسترسی پیدا کند. امکان دارد این اکسپلویت که در دنیای واقعی نیز استفاده میشود ، مربوط به یک شرکت جاسوسی اسرائیلی به نام NSO Group باشد.

نماینده این شرکت در مصاحبه ای گفته است : NSO Group هیچ‌گاه اکسپلویت یا آسیب‌پذیری را به‌فروش نرسانده است و هرگز چنین کاری را انجام نخواهد داد.

این آسیب پذیری که حدود 3 روز از فاش شدن آن میگذرد ، توسط تیم توسعه اندروید شناسایی و همین تیم وظیفه برطرف کردن آن طی 7 روز را بر عهده دارد. البته این باگ در سال 2017 نیز پچ شده بوده که اکنون در کمال تعجی بار دیگر در برخی از نسخه های اندروید مشاهده شده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال