هوش مصنوعی جدید از سیگنال های مغز برای ساخت ویدیوها استفاده می‌کند

پژوهشگران می گویند هوش مصنوعی جدید آنها می تواند با سیگنالهای مغزی ویدیوی درون ذهن افراد را بازسازی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید پژوهشگران سیگنال های مغز در حین تماشای ویدیو را دریافت و ویدیویی شبیه به همان را بازسازی می کند. طبق گزارش منتشر شده توسط فیوچریسم، محققانی […]

پژوهشگران می گویند هوش مصنوعی جدید آنها می تواند با سیگنالهای مغزی ویدیوی درون ذهن افراد را بازسازی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید پژوهشگران سیگنال های مغز در حین تماشای ویدیو را دریافت و ویدیویی شبیه به همان را بازسازی می کند.

طبق گزارش منتشر شده توسط فیوچریسم، محققانی از دانشگاه ملی سنگاپور و هنگ کنگ مدل جدید هوش مصنوعی با نام MinD-Video توسعه داده اند که آموزش آن با استفاده از اسکن های fMRI انجام شده است. البته بیشتر از اسکن های مغزی فرد در حال دیدن ویدیو استفاده شده است. همچنین در این فناوری نسخه ای از مدل Stable diffusions برای تولید تصویر نیز استفاده شده است.

در آزمایش انجام گرفته سیگنال های مغزی داوطلبان در حال تماشای ویدیو دریافت و با کمک هوش مصنوعی ویدیوهای باکیفیتی شبیه به ویدیوهایی که آنها در حال تماشا بودند خلق شد. در نمونه های مشاهده شده از عملکرد این هوش مصنوعی ویدیوها شباهت زیادی به نسخه اصلی دارند.

این محققان مدعی شدند دقت این هوش مصنوعی در بازسازی ویدیوها ۸۵ درصد است. مقاله مربوط به این پروژه نیز می گوید درک پیچیدگی های مغز از معماهای حوزه اعصاب شناختی محسوب میشود. در این فناوری نشان داده شد که با کمک هوش مصنوعی MinD-Video می توان ویدیوهای دلخواه با نرخ فریم های مختلف امکان پذیر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال