اسکن های مغزی جدید ۶۴ میلیون باز واضح تر از قبل هستند

دانشمندان موفق شدند پس از گذشت ۵۰ سال اسکن های مغزی جدیدی را به ثبت برسانند که حدود ۶۴ میلیون بار واضح تر از تصاویر MRI کنونی است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین اسکن مغزی حدود ۵۰ سال پیش توسط یک شیمیدان آمریکایی به نام پال لاتربر به ثبت رسید. پس […]

دانشمندان موفق شدند پس از گذشت ۵۰ سال اسکن های مغزی جدیدی را به ثبت برسانند که حدود ۶۴ میلیون بار واضح تر از تصاویر MRI کنونی است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین اسکن مغزی حدود ۵۰ سال پیش توسط یک شیمیدان آمریکایی به نام پال لاتربر به ثبت رسید. پس از گذشت ۵۰ سال اکنون محققانی از مرکز ویوو میکروسکوپی بهمراه دانشمندان دانشگاه دوک و تنسی، پنسیلوانیا و پیتسبورگ،موفق یه ثبت تصویر MRI با دقت ۶۴ میلیون بار واضح تر از روش کنونی شدند.

تصاویر جدید بسیار واضح هستند و می توانند در تشخیص بیماری هایی نظیر تومورهای مغزی بکار برده شوند. در این تصاویر اندازه هر وکسل یا همان کوچکترین واحد ساختاری سه بعدی حدود ۵ هزارم میلیمتر است. این عدد نشان دهنده دقت بالای فناوری جدید است که می تواند جزئیات مغز را بطور واضح نشان دهد در حالیکه پیش از این امکان چنین چیزی وجود نداشته است. محققان معتقدند در آینده با استفاده از این روش می توان تغییرات مغز در اثر افزایش سن و یا بیماری های عصبی را با دقت بیشتری بررسی کرد.

جی آلن جانسون، استاد رادیولوژی در این مورد می گوید: فناوری جدید بطور واقعی قادر به ثبت تصاویر با دقت بسیار بالا است. از این فناوری می توان در تشخیص بیماری های مغزی استفاده کرد.

محققان سپس مغز را با استفاده از میکروسکوپ صفحه نوری اسکن کردند. بدین ترتیب امکان برچسب گذاری سلول های خاص فراهم شد و می توان در آینده پیشرفت بیماری های عصبی را نظارت کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال