قابلیت های جدید دستگاه های اپل برای راحتی بیشتر افراد کم توان

اپل با هدف استفاده بهتر کاربران کم توان از محصولات این شرکت، قابلیت های جدیدی را به دشتگاه های خود اضافه خواهد کرد. این قابلیت ها به نام ویژگی های Accessibility از اواخر امسال به برخی دستگاه ها و نرم افزارها اضافه می شود. به گزارش سرویس اخبار فناروی و تکنولوژی تکنا، اپل پیش از […]

اپل با هدف استفاده بهتر کاربران کم توان از محصولات این شرکت، قابلیت های جدیدی را به دشتگاه های خود اضافه خواهد کرد. این قابلیت ها به نام ویژگی های Accessibility از اواخر امسال به برخی دستگاه ها و نرم افزارها اضافه می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناروی و تکنولوژی تکنا، اپل پیش از این از قابلیت های مختلفی در آیفون، آیپد و مک برای افراد کم توان رونمایی کرده بود. به عنوان مثال این افرا می توانند دستگاه های خود را با صدا کنترل کنند. همچنین تنظیمات جداگانه ای در بخش تغییر رنگ، اندازه فونت و غیره برای این افراد در نظر گرفته شده است. الیته با وجود همه این ویژگی ها، باز هم اپل به دنبال اضافه کردن ویژگی های جدید دیگر است.

اپل اعلام کرد دو ویژگی جدید Captions Offline Live، Apple Watch Mirroring به زودی به سیستم عامل های این شرکت اضافه خواهد شد. از دیگر ویژگی های مهم Accessibility آینده اپل می توان به توانایی تشخیص فاصله کاربر تا درب اشاره کرد. اپلیکشن Magnifier به کاربر اجازه می دهد تا بتوانند افراد مقابل خود را شناسایی کنند. قابلیت Door Detection نیز امکان اندازه گیزی فاصله کاربر تا درب را به وی می دهد.

قابلیت AirPlay نیز به کاربر کمک می کند تا با استفاده از Apple Watch Mirroring بتواند با استفاده از گوشی آیفون صفحه نمایش اپل واچ خود را کنترل کند. قابلیت Live Caption نیز بالاخره به آیفون‌ها، آیپدها و مک‌ها اضافه خواهد شد و کاربران می توانند گفتگوها را بصورت زنده تماشا کنند. هنوز زمان دقیق عرضه این ویژگی ها مشخص نشده است اما احتمالا به عنوان بخشی از iOS 16 ارائه خواهد شد.