چالش های جدید مریخ‌نورد استقامت در جمع آوری نمونه سنگ‌های مریخ

به نظر می رسد مریخ‌نورد استقامت در جمع آوری نمونه ها با مشکلات بیشتری نسبت به قبل روبه‌رو شده است. یکی از آنها تجمع سنگریزه ها است که می تواند در کار این مریخ نورد اختلال ایجاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ باعث چالش های فراوانی برای ربات های ارسالی […]

به نظر می رسد مریخ‌نورد استقامت در جمع آوری نمونه ها با مشکلات بیشتری نسبت به قبل روبه‌رو شده است. یکی از آنها تجمع سنگریزه ها است که می تواند در کار این مریخ نورد اختلال ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ باعث چالش های فراوانی برای ربات های ارسالی خواهد شد. به طوری که می تواند در نهایت باعث از کار افتادگی آنها شود. مریخ‌نورد استقامت ناسا نیز اکنون چالش جدیدی را پیش رو دارد. به طوری که تجمع سنگ ریزه در قسمت سیستم جمع آوری نمونه و گیر کردن آن ها باعث ایجاد مشکل شده است.

 به گفته لوئیز جاندورا مهندس ارشد نمونه برداری این مشکل در هنگام انتقال مقداری از نمونه ها ایجاد شده و نگرانی‌ها از بابت ایجاد ناهنجاری است که حسگرها نشان می دهند.

چالش جدید این مریخ نورد نیز زمانی به وجود آمد که در تاریخ ۲۹ دسامبر سنگی به نام ایسول را سوراخ کرده تا بتواند نمونه‌ای از آن را استخراج کند. زمانی که با مقاومت غیر عادی انبار کردن نمونه مواجه شد مجبور به توقف فعالیت شد. در این حین زباله‌های جمع شده در لوله امکان ذخیره سازی و فشرده شدن لوله را نداده است. تیم مریخ نورد ناسا با دستور عقب نشینی و خروج مته از درون سنگ تعدادی عکس از آنچه باید انجام شود تهیه کردند. آندورا میگوید چند تکه زباله مانند سنگ ریزه درون لوله گیر کرده است. البته با وجود این زباله ها و چالش های پیش رو برای مهندسان دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. زیرا این مریخ نورد قادر است این اجسام را کنترل و از دستگاه بیرون کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال