متخصصین از کشف یک بدافزار بسیار خطرناک برای سیستم‌عامل Mac OS X خبر دادند

هیچ پلت‎فرمی به طور کامل در برابر حملات امنیتی مصون نیست و هر چند وقت‎ یک‎بار، نقص‎های امنیتی و بدافزارهای جدیدی کشف می‎شوند. تا کنون بسیاری از آن‎ها به نظر می‎رسید که سیستم‎عامل‎های ویندوزی را هدف گرفته‎اند، ولی اخیرا بدافزار جدیدی به اسم Backdoor.MAC.Eleanor کشف شده و به نظر می‎رسد کاربران مک را مورد حمله‎ی […]

هیچ پلت‎فرمی به طور کامل در برابر حملات امنیتی مصون نیست و هر چند وقت‎ یک‎بار، نقص‎های امنیتی و بدافزارهای جدیدی کشف می‎شوند. تا کنون بسیاری از آن‎ها به نظر می‎رسید که سیستم‎عامل‎های ویندوزی را هدف گرفته‎اند، ولی اخیرا بدافزار جدیدی به اسم Backdoor.MAC.Eleanor کشف شده و به نظر می‎رسد کاربران مک را مورد حمله‎ی خود قرار می‎دهد.

این بدافزار توسط شرکت Bitdefender Labs کشف شده و می‎تواند به طور بالقوه حملاتی از نوع در پشتی به کامپیوتر مک شما ایجاد کند. هم‎چنین این بدافزار خودش را در قالب یک مبدل فایل نسبتا ساده‎ی کشیدن و رها کردن (drag-and-drop ) مخفی می‎کند. طبق گفته‎ی Tiberius Axinte، مدیر بخش فنی شرکت Bitdefender Labs “این نوع بدافزار به خصوص خطرناک است چون کشف آن سخت و اختیار کامل سیستم به خطر افتاده را در اختیار فرد مهاجم قرار می‎دهد.”

او سخنان خود را با ارائه‎ی مثال‎هایی از اتفاق‎های بدی که می‎توانند به دنبال حملات در پشتی رخ دهند، ادامه می‎دهد. “به عنوان مثال، فرد می‎تواند از راه دور لپ‎تاپ شما را قفل کند، برای برگردان فایل‎های شخصی شما، شما را مورد اخاذی قرار دهد و لپ‎تاپ‎ شما را به یک بات ‎نت (botnet) به منظور حمله به سایر دستگاه‎ها تبدیل کند. تعداد احتمال‎ها بی‎شمار است.”

حال کاربران چطور باید خودشان را از این آسیب در امان نگه دارند؟ خیلی ساده است، تنها اپلیکیشن‎ها را از مک اپ‎استور دانلود کنند. علت این آسیب اپلیکیشنی است که تحت تایید اپل قرار ندارد، یعنی اگر شما تنظیمات امنیتی خود را تحت گزینه‎ی ” تنها  اجازه دادن به اپلیکیشن‎های مک اپ‎استور” قرار دهید، باید در امان باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال