به زودی داده های تازه ای از ماموریت گایا توسط سازمان فضایی اروپا منتشر میشود

سازمان فضایی اروپا قصد دارد داده های جدیدی را مربوط به ماموریت گایا در تاریخ ۲۳ خرداد منتشر کند که در آن برخی از اطلاعات مهم کهکشان راه شیری و سوالات آن پاسخ داده می شود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی گایا از سال ۲۰۱۳ تا کنون فعالیت خود را […]

سازمان فضایی اروپا قصد دارد داده های جدیدی را مربوط به ماموریت گایا در تاریخ ۲۳ خرداد منتشر کند که در آن برخی از اطلاعات مهم کهکشان راه شیری و سوالات آن پاسخ داده می شود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی گایا از سال ۲۰۱۳ تا کنون فعالیت خود را با هدف ثبت داده هایی از یک میلیارد جرم درخشان آسمان آغاز کرد. این تلسکوپ در طول ماموریت خود توانست نقشه های دقیقی از کهکشان راه شیری تهیه و همچنین موقعیت و فاصله ۲ میلیارد ستاره را در این کهکشان ثبت کند.

 اکنون آژانس فضایی اروپا قصد دارد در روزهای آینده داده های جدیدی را از این تلسکوپ منتشر کند که احتمالاً به نقشه کهکشان راه شیری اضافه می شود. محل قرارگیری تلسکوپ گایا در نقطه لاگرانژی دوم در مداری به دور خورشید است که تقریباً نزدیک تلسکوپ فضایی جیمز وب است. این تلسکوپ می تواند هر دو ماه یکبار با کاوش کل آسمان داده هایی از ۲ میلیارد جرم پر نور آسمان ارسال کند. ستاره شناسان این داده های کمی را به تمام ستاره های کهکشان تعمیم داده و آن را به عنوان یک سیستم پیچیده برای مطالعه در نظر میگیرند. با داده های اخیر سازمان فضایی اروپا این ستاره شناسان می توانند حتی به نحوه شکل گیری کهکشان راه شیری در ابتدا پی ببرند. تیم تلسکوپ گایا نیز در هفته آینده اطلاعات مربوط به پارامترهای اختلاف فیزیکی نیم میلیارد ستاره را به طور عمومی منتشر می کند که در آن اطلاعاتی مانند ترکیبات شیمیایی، جرم، سن، دما و درخشش این ستاره ها مشخص شده است. ماموریت تلسکوپ گایا و داده های آن باعث انتشار مقاله های علمی کیهان شناسی زیادی شده است.

داده های آینده سازمان فضایی اروپا نیز احتمالاً به ستاره های دوتایی کهکشان راه شیری ارتباط دارد. قرار است این تلسکوپ تا سال ۲۰۲۵ با کاوش کل آسمان داده های بیشتری را نیز منتشر کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال