مارموست‌ها نیز نام‌های فردی دارند

کشف جدید؛ این میمون‌ها خود را با نام شخصی صدا می‌زنند

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که مارموست‌های معمولی، همانند انسان‌ها، برای خطاب کردن یکدیگر از نام‌های فردی استفاده می‌کنند. این کشف، مارموست‌ها را به اولین نخستی‌سانان غیرانسانی تبدیل کرده است که تاکنون به استفاده از برچسب‌های صوتی شخصی برای شناسایی یکدیگر شناخته شده‌اند. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، پیش از این، تنها انسان‌ها، […]

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که مارموست‌های معمولی، همانند انسان‌ها، برای خطاب کردن یکدیگر از نام‌های فردی استفاده می‌کنند. این کشف، مارموست‌ها را به اولین نخستی‌سانان غیرانسانی تبدیل کرده است که تاکنون به استفاده از برچسب‌های صوتی شخصی برای شناسایی یکدیگر شناخته شده‌اند.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، پیش از این، تنها انسان‌ها، دلفین‌ها و طوطی‌ها به عنوان گونه‌هایی شناخته می‌شدند که از نام‌های فردی در ارتباطات خود استفاده می‌کنند. اما تحقیقات اخیر نشان داده است که فیل‌های آفریقایی نیز به این گروه پیوسته‌اند.

در مطالعه‌ای که در مجله Science منتشر شد، محققان با استفاده از هوش مصنوعی، الگوهای پیچیده‌ای را در صداهای مارموست‌ها شناسایی کردند که نشان می‌دهد این حیوانات کوچک نیز برای هر یک از اعضای گروه خود، نام‌های منحصر به فردی دارند. این کشف، که حاصل تلاش‌های دانشمندان برای رمزگشایی از زبان حیوانات است، به ما کمک می‌کند تا ریشه‌های پیدایش زبان را بهتر درک کنیم. همچنین این احتمال را مطرح می‌کند که استفاده از نام‌های فردی ممکن است در بسیاری از گونه‌های اجتماعی رایج‌تر از آنچه تصور می‌شد باشد.

جورج ویتمییر، زیست‌شناس حفاظت، این یافته را بسیار شگفت‌انگیز دانسته و معتقد است که این نشان می‌دهد حیوانات پیچیدگی‌های ارتباطی بیشتری نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد دارند.

مارموست‌ها موجوداتی اجتماعی هستند که در گروه‌های کوچک زندگی می‌کنند و روابط پیچیده‌ای با یکدیگر برقرار می‌کنند. آنها برای برقراری ارتباط با هم از صداهای خاصی استفاده می‌کنند که محققان آن را “صداهای فیه” نامیده‌اند. این صداها حاوی اطلاعاتی درباره هویت فرد تولیدکننده صدا هستند و به مارموست‌ها کمک می‌کنند تا یکدیگر را در جنگل پیدا کنند. در این مطالعه، محققان با استفاده از روش‌های آماری پیشرفته، توانستند نشان دهند که مارموست‌ها از صداهای متمایزی برای خطاب کردن افراد مختلف استفاده می‌کنند. همچنین، این حیوانات می‌توانند این صداها را تشخیص دهند و به آن‌ها پاسخ دهند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مارموست‌ها نام‌های فردی را از اعضای گروه خود یاد می‌گیرند و این نام‌ها در هر گروه کمی متفاوت هستند. این امر نشان می‌دهد که استفاده از نام‌های فردی در مارموست‌ها یک رفتار آموخته شده است. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.