آزمایش جدید DNA که می‌تواند ۵۰ بیماری ژنتیکی و عصبی را تشخیص دهد

محققان با استفاده از یک آزمایش جدید DNA تلاش کردند تا بتوانند ۵۰ بیماری ژنتیکی عصبی و عصبی عضلانی را با دقت بسیار بالا تشخیص دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان استرالیایی و انگلیسی آزمایش جدید DNA را با هدف تشخیص بیماری‌های ژنتیکی که معمولاً شناسایی آنها دشوار است توسعه دادند. […]

محققان با استفاده از یک آزمایش جدید DNA تلاش کردند تا بتوانند ۵۰ بیماری ژنتیکی عصبی و عصبی عضلانی را با دقت بسیار بالا تشخیص دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان استرالیایی و انگلیسی آزمایش جدید DNA را با هدف تشخیص بیماری‌های ژنتیکی که معمولاً شناسایی آنها دشوار است توسعه دادند. در این آزمایش حود ۵۰ بیماری ژنتیکی و عصبی عضلانی با دقت بالا و سریع‌تر از آزمایش های کنونی تشخیص داده می شود.

 دکتر ایرا دوسون از موسسه پژوهشی گا روان و از محققین اصلی این پروژه گفته است: با استفاده از این آزمایش به درستی افراد مبتلا به بیماری های هانتینگتون، سندروم ایکس شکننده، آتاکسی مخچه، صرع میوکلونیک و برخی دیگر بیماری های مربوط به نورون حرکتی شناسایی شدند. این آزمایش می تواند حدود ۵۰ بیماری با توالی های غیر معمول DNA در ژنهای فرد بیمار را تشخیص دهد. در حال حاضر به دلیل پیچیدگی علائم در این بیماری ها و توالی های تکراری در ماهیت آن و همچنین محدودیت هایی که در آزمایش های ژنتیک موجود وجود دارد تشخیص آن ها بسیار دشوار است. اختلالات بیماری‌های ژنتیکی که معمولاً درون یک خانواده قابل انتقال هستند می توانند با آسیب به عضلات و عصب ها پیش از تشخیص پیامد های بدی برای بدن داشته باشد.

دکتر کیشور کمار کارشناس بالینی از بیمارستان کنکورد در مورد این آزمایش می گوید: در صورت وجود علائم بیماری در فرد تشخیص دقیق اختلال ژنتیک دشوار است و پزشک می بایست تنها از طریق علائم و سوابق خانوادگی آزمایش ژن را آغاز کند .در صورت منفی بودن آزمایش نیز ممکن است برای سالها ژن های دخیل در بیماری شناسایی نشوند. اما آزمایش جدید می تواند تحولی عظیم در تشخیص این بیماری ها ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال