ویدئوی جدید استقامت دقیق ترین مناظر مریخ را نشان می دهد

مریخ نورد استقامت که از سال گذشته تا کنون روی سطح سیاره مریخ مشغول کاوش است ویدئوی جدیدی را از سطح این سیاره سرخ ثبت کرد که برخی جزئیات آن را نشان می دهد. فیلمی که ناسا از این ویدیو منتشر کرد یک تصویر ۲.۵ میلیارد پیکسلی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

مریخ نورد استقامت که از سال گذشته تا کنون روی سطح سیاره مریخ مشغول کاوش است ویدئوی جدیدی را از سطح این سیاره سرخ ثبت کرد که برخی جزئیات آن را نشان می دهد. فیلمی که ناسا از این ویدیو منتشر کرد یک تصویر ۲.۵ میلیارد پیکسلی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر اخیر استقامت از سیاره مریخ یکی از دقیق ترین مناظری است که تاکنون از یک سیاره دیگر ثبت شده است. این تصویر از اتصال ۱۱۱۸ تصویر جداگانه استفاده شده است که توسط دو دوربین MastCam-Z استقامت تهیه شده است.

البته ناسا برای نشان دادن جزئیات بیشتر تصاویر تغییراتی را در میزان رنگ موجود در تصاویر ایجاد کرده است. ویدئو گرفته شده نیز مربوط به یک دلتای رودخانه ای در نزدیکی دهانه جیزرو است که حدود ۳.۵ میلیارد سال پیش پر از آب بود. همچنین تصاویری از صخره های لایه لایه در بخش بالای صخره های دلتا وجود دارد که حدود ۳۲ فوت ارتفاع دارند.

در این ویدئو سنگ متعادل نیز نشان داده شده است که به حالتی عجیب در بالای یک صخره قرار گرفته و تصور می شود هر لحظه ممکن است سقوط کند‌. رد تایر مریخ نورد نیز در این تصاویر مشاهده می شود. ناسا برای  بررسی سنگ های جمع آوری شده باید آنها را به زمین بیاورد. برای این منظور نیز پروژه دیگری را در دست بررسی دارد. با توجه به رکورد های شگفت انگیز که استقامت تاکنون ثبت کرده است این آژانس فضایی قصد دارد نمونه کامل تری از این مریخ نورد را برای مطالعه سیاره سرخ بسازد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال