قانون جدید اتحادیه اروپا فعالیت های فیسبوک و اینستاگرام را در این منطقه متوقف می‌کند

متا اعلام کرد در صورتی که نتواند از قوانین جدید اتحادیه اروپا پیروی ‌کند مجبور خواهد شد فیسبوک و اینستاگرام را در این منطقه غیر فعال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طبق قانون جدید اتحادیه اروپا کلیه داده های مربوط به کاربران اتحادیه باید در سرورهای اروپایی نگهداری شود. در صورتیکه محل نگهداری […]

متا اعلام کرد در صورتی که نتواند از قوانین جدید اتحادیه اروپا پیروی ‌کند مجبور خواهد شد فیسبوک و اینستاگرام را در این منطقه غیر فعال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طبق قانون جدید اتحادیه اروپا کلیه داده های مربوط به کاربران اتحادیه باید در سرورهای اروپایی نگهداری شود. در صورتیکه محل نگهداری اطلاعات کاربران فیس بوک در سرورهای آمریکایی و بعضاً اروپایی پردازش می‌شود. به همین دلیل متا در صورت عدم تبعیت از این قوانین جدید مجبور به تعطیلی فیسبوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا خواهد شد.

نیک کلگ معاون ریاست امور جهانی متا تعطیلی فیسبوک و اینستاگرام را باعث صدمه به بسیاری از کسب و کارها در اتحادیه اروپا دانست. زیرا بسیاری از آنها به تبلیغات و سرویس های متا برای حضور در بازار نیاز دارند.

بنظر نمی رسد این اقدام متا عملی شود. این در حالی است که طبق گزارش مالی فصل چهارم 2021 متا، این شرکت وضعیت خوبی نداشته و این گزارش نیز به سقوط ۲۵ درصدی ارزش سهام و ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار منجر شده بود. بوری که مارک زاکربرگ در یک روز حدود 30 میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست داد. به همین دلیل هدف از چنین پیشنهادی به اتحادیه اروپا از طرف متا یک تهدید نبوده بلکه تنها تقویت موضع خود در گفتگو های احتمالی بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال