قانون جدید FCC با هدف کاهش زباله های فضایی به رای گذاشته می شود

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا FCC تلاش دارد تا به نحوی مشکل در حال پیشرفت زباله های فضایی را حل کند. این کمیسیون اکنون قوانین جدیدی را تصویب کرده است که به فضاپیماهای رها شده و غیر فعال مربوط است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق قوانین جدید کمیسیون فدرال ارتباطات اپراتورهای ماهواره […]

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا FCC تلاش دارد تا به نحوی مشکل در حال پیشرفت زباله های فضایی را حل کند. این کمیسیون اکنون قوانین جدیدی را تصویب کرده است که به فضاپیماهای رها شده و غیر فعال مربوط است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق قوانین جدید کمیسیون فدرال ارتباطات اپراتورهای ماهواره های موجود در مدار پایین موظف خواهند بود تا پس از گذشت ۵ سال از تکمیل ماموریت ماهواره ها را از مدار خارج کنند. تاکنون هیچ گونه قانون سخت گیرانه ای در این مورد وضع نشده بود. در هر صورت اکنون ماهواره پس از گذشت ۲۵ سال از انجام ماموریت باید طبق دستورالعمل از مدار خارج شود.

جسیکا روزن رییس این کمیسیون در مورد قوانین جدید طی بیانیه ای می گوید: زمان ۲۵ سال بسیار زیاد است و دیگر بهانه ای برای انتظار طولانی تر وجود نخواهد داشت. با رسیدن به عصر فضایی دوم باید فعالیت های پاکسازی بیشتری انجام دهیم تا نوآوری های فضایی به کار خود ادامه دهد. به گفته وی قانون وضع شده به معنای مسئولیت پذیری بیشتر و خطر برخورد کمتر است. زیرا وجود این زباله ها احتمال ایجاد مشکل در ارتباطات را افزایش می دهد. البته این قوانین مخالفانی نیز دارد. به عنوان مثال اعضای حزب کمیته علوم فضا و فناوری مجلس نمایندگان طی نامه ای درخواست تعویق رای گیری برای این قانون را دارند. این کنگره اعتقاد دارد تصویب قانون بصورت عمل یک جانبه باعث بلاتکلیفی و ایجاد دستورالعمل های بالقوه در صنعت فضایی شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال