لپ تاپ های جدید دل XPS 17 و XPS 15 با پردازنده نسل یازدهم تایگرلیک اینتل عرضه شد

لپ تاپ های نسل جدید دل به نامهای XPS 17 و XPS 15  اولین سری از لپ تاپ های مجهز به پردازنده های قدرتمند نسل یازدهم اینتل هستند. اینتل امروز از پردازنده های جدید خود رونمایی کرده بود. هم اکنون نیز دل لپ تاپ های خانواده XPS که به این پردازنده مجهز هستند را به […]

لپ تاپ های نسل جدید دل به نامهای XPS 17 و XPS 15  اولین سری از لپ تاپ های مجهز به پردازنده های قدرتمند نسل یازدهم اینتل هستند. اینتل امروز از پردازنده های جدید خود رونمایی کرده بود. هم اکنون نیز دل لپ تاپ های خانواده XPS که به این پردازنده مجهز هستند را به طور رسمی معرفی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسل جدید لپ تاپ های دل با پردازنده ۱۰ نانومتری اینتل و مجهز به پردازنده های گرافیکی سری RTX 30 معرفی شد. طراحی ظاهری آن تغییرات چندانی نسبت به نسخه قبلی نداشته اما مشخصات فنی آن با توجه به پردازنده نسل یازدهم تایگر لیک اینتل بسیار بهبود یافته است.

قرار است این دو مدل لپ تاپ با دو مشخصه فنی شش هسته‌ای i5-11400H و یا ۸ هسته ای i7-11800H و i9-11900H و حتی i9-11980HK  با حداکثر سرعت کلاک ۵.0 گیگاهرتز عرضه شود. به گفته دل لپ تاپ های جدید این شرکت از قویترین مدل‌های خانواده XPS خواهند بود. لپ تاپ XPS 15 مجهز به گرافیک RTX 3050 یا RTX 3050 Ti با قدرت ۴۵ وات و حداکثر رم ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد.

لپ تاپ XPS 17 نیز با پردازنده گرافیک RTX 3050 با قدرت 60 وات و یا پردازنده RTX 3060  70 واتی و نمایشگر با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل  و یا رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل عرضه خواهد شد. در این لپ تاپ ۴ پورت تاندربولت ۴ تعبیه شده و به نظر می رسد طراحی ظاهری آن نیز با حاشیه باریک در اطراف نمایشگر تغییر کرده است.

تعداد پورت ها در XPS 15 متفاوت بوده و در آن تنها دو پورت تاندربولت ۴ و یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C  قرار داده شده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال