تگ های جدید گوگل پلی دسترسی به اپلیکیشن های بهینه شده برای معلولان را آسان می کند

گوگل با هدف دسترسی سریعتر افراد کم توان به اپلیکیشن های بهینه شده برای آنها از قابلیت جدیدی رونمایی کرده است. گوگل تگ با اضافه شدن به گوگل پلی دسترسی به چنین اپ هایی را برای معلولان آسان خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بهینه سازی محصولات برای افراد کم توان […]

گوگل با هدف دسترسی سریعتر افراد کم توان به اپلیکیشن های بهینه شده برای آنها از قابلیت جدیدی رونمایی کرده است. گوگل تگ با اضافه شدن به گوگل پلی دسترسی به چنین اپ هایی را برای معلولان آسان خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بهینه سازی محصولات برای افراد کم توان یکی از اهداف شرکت های مختلف فناوری محسوب می شود. اکنون گوگل نیز با هدف بهبود تجربه کاربری این افراد اقدام جالبی را انجام داده است. به زودی این شرکت برچسب جدیدی را به پلی استور اضافه میکند که از طریق آن ۳.۴ میلیون اپلیکیشن مختص افراد ناتوان به راحتی در دسترس آنها قرار میگیرد. این برچسب در بخش “درباره این اپلیکیشن” قرار دارد و میتواند کلیه اپ های پلی استور را در یک دسته بندی جدید قرار دهد.

 این دسته بندی ها شامل مواردی مانند صفحه خوانش مناسب، کمک بصری یا شنوایی، کمک حرکتی، همچنین ارتباط در دسترسی آسان قرار می گیرند. بنابراین با توجه به دسته‌بندی گفته شده ممکن است یک اپلیکیشن چندین برچسب به همراه داشته باشد. در حال حاضر گوگل این ویژگی را تنها برای تعدادی از اپلیکیشن ها فعال کرده اما به زودی به تعداد اپلیکیشن ها اضافه خواهد شد. پیش از این شرکت های بزرگ دیگری مانند نتفلیکس نیز توضیحات صوتی و زیرنویس های برنامه های مختلف را گسترده تر کرده بود. مایکروسافت نیز چند ویژگی مخصوص برای افراد کم توان به محصولات خود اضافه کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال