تصمیم جدید دولت؛ مجازات حبس برای استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز

طبق تصمیم های اخیر دولت استخراج کنندگان غیرمجاز رمز در صورت تکرار تخلفات به حبس مجازات محکوم خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در شروع فصل گرما قطعی برق در شهرها نیز افزایش خواهد یافت. از طرفی در سال‌های اخیر با هدف راهکار های کاهش مصرف برق سیاست‌گذاری‌هایی نیز در حوزه […]

طبق تصمیم های اخیر دولت استخراج کنندگان غیرمجاز رمز در صورت تکرار تخلفات به حبس مجازات محکوم خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در شروع فصل گرما قطعی برق در شهرها نیز افزایش خواهد یافت. از طرفی در سال‌های اخیر با هدف راهکار های کاهش مصرف برق سیاست‌گذاری‌هایی نیز در حوزه استخراج رمز ارز انجام گرفته است. هرچند که این سیاست ها نتوانستند در این حوزه باعث کاهش مصرف برق شوند. به همین دلیل مرکز پژوهش های مجلس سیاست ها و قوانین در نظر گرفته شده فعلی را بدون کاربرد خواند و اکنون نیز با بازنگری در قوانین پیشین دولت تلاش خواهد کرد تا میزان استخراج رمز ارز غیر مجاز را کاهش دهد.

طبق گفته محمد خدادادی مجری طرح تامین برق در مراکز استخراج رمز ارز در توانیر، دولت در خصوص ماینرهای غیرمجاز تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده است. با توجه به اینکه کلیه استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز قابل ردیابی نیستند بنابراین محدود کردن مصرف برق نیز برای آنها غیرممکن خواهد بود. از طرفی راهکار جدید می تواند به کاهش مصرف برق در کشور بیانجامد.

راهکار جدید افزایش مجازات متخلفان خواهد بود. اکنون این راهکار مراحل تصویب و بررسی خود را می گذراند. علاوه بر اعمال مجازات، دولت قصد دارد منابع انرژی متنوعی را در اختیار استخراج کنندگان قرار دهد تا بتوانند از انرژی های تجدیدپذیر برای فرایند ماینینگ استفاده کنند. در حال حاضر تنها 56 مرکز استخراج مجوز فعالیت دارند در حالیکه از سال 98 تا 1400 تعداد دستگاههای غیرمجاز استخراج حدود 221 هزار و 163 دستگاه بوده است که میزان مصرف برق آنها به 621 مگاوات می رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال