اطلاعات جدیدی در مورد هدست واقعیت مجازی هولولنز منتشر شد

از آنجایی که این روزها تمامی حواس‌ها متوجه هدست‌های واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift می‌باشد، شکی کمی آسان باشد که بخواهیم هدست واقعیت افزوده مایکروسافت یعنی HoloLens را فراموش کنیم. با اینکه هنوز بسیاری از اطلاعات در مورد این هدست در دست نبوده و ما در مورد بسیاری از عملکردهای این هدست، چیزی نمی‌دانیم، […]

از آنجایی که این روزها تمامی حواس‌ها متوجه هدست‌های واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift می‌باشد، شکی کمی آسان باشد که بخواهیم هدست واقعیت افزوده مایکروسافت یعنی HoloLens را فراموش کنیم. با اینکه هنوز بسیاری از اطلاعات در مورد این هدست در دست نبوده و ما در مورد بسیاری از عملکردهای این هدست، چیزی نمی‌دانیم، اخیرا اطلاعاتی جدید در مورد راه‌های ارتباطی این محصول و همچنین مصرف باتری آن منتشر شده که می‌تواند جذاب باشد.

در مورد مصرف باتری این دستگاه، یکی از مدیران شرکت مایکروسافت، آقای Bruce Harris مدعی شده که هدست واقعیت افزوده HoloLens می‌تواند همانند بسیاری از لپتاپ‌ها، با یک بار شارژ شدن تا 5.5 ساعت دوام آورده و در صورت اجرای کارهای سنگین با آن و اجرای فناوری‌های سه‌بعدی، این زمان به 2.5 ساعت کاهش پیدا خواهد نمود.

هدست هولولنز می‌تواند به بسیاری از دستگاه‌هایی که به WiFi و یا Bluetooth مجهز هستند، متصل شده و تنها ارتباط این هدست با دیگر دستگاه‌ها نیز از طریق ارتباطات بی‌سیم خواهد بود و قرار نیست هیچ ارتباط سیمی در این دستگاه ایجاد گردد. همچنین در این کنفرانس رسمی، مشخص شد که زاویه دید این هدست به اندازه‌ی یک نمایشگر 15-اینچیست که در فاصله 2 فوتی از صورت قرار می‌گیرد. اینطور که مایکروسافت اعلام کرده زاویه دید کاربران نیز به دلیل ارزش و هزینه‌ی بالایی که باتری دارد، محدود شده است.

New HoloLens details revealed 5.5-hour battery life, totally wireless, and more 2

در این کنفرانس آقای Harris اضافه کرد که احتمالا در آینده زاویه دید این هدست را با پیشرفت تکنولوژی و بیشتر شدن امکانات و البته کاهش قیمت مواد تولیدی افزایش دهد. همچنین وی اشاره داشت که نرم‌افزارهای معمول ویندوز 10 بر روی این هدست به سادگی نصب شده و حتی این امکان وجود دارد که بتواند دو هدست را به یکدیگر متصل نمود.

زمان دقیق و عرضه‌ی رسمی این هدست هنوز مشخص نیست اما مدیر ارشد اجرایی این شرکت، خانم Satya Nadella در این مورد اشاره داشته که پیش از عرضه‌ی این هدست، ابتدا آن را در اختیار توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان قرار خواهد داد و پس از انجام آزمایش‌های لازم، شاهد عرضه‌ی عمومی آن خواهیم بود. کیت‌های مخصوص توسعه‌دهندگان نیز قرار است در سه ماهه‌ی اول سال جاری با قیمت 3000 دلار وارد بازار گردد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال