تصاویر جدید مریخ اسرار گذشته این سیاره را نشان می دهد

فضاپیمای مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا تصاویری از سطح مریخ و بخش دهانه هولدن ثبت کرده است که می تواند بخش کلیدی برای جستجوی حیات در این سیاره باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر ثبت شده توسط فضاپیمای مارس اکسپرس می تواند چگونگی جریان آب در گذشته این سیاره را نشان […]

فضاپیمای مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا تصاویری از سطح مریخ و بخش دهانه هولدن ثبت کرده است که می تواند بخش کلیدی برای جستجوی حیات در این سیاره باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر ثبت شده توسط فضاپیمای مارس اکسپرس می تواند چگونگی جریان آب در گذشته این سیاره را نشان دهد.

تصاویر گرفته شده مربوط به دهانه هولدن و با دوربین استریوی این فضاپیما تهیه شده است. دانشمندان از این جهت دهانه تولدت را بخش مهمی برای مدارگردها می دانند که احتمال می دهند در کشذته این قسمت شامل ۹ درصد از آب است سیاره بوده است. طبق احتمال دانشمندان حدود چهار میلیارد سال پیش که مریخ آب خود را از دست نداده بود کانال های وجود داشت که آب را از منطقه آرگیر پلانیتیا به سمت دهانه هولدن هدایت میکرد. سپس توسط یک سیستم رودخانه ای باستانی جریان می یافت.

تصویر جدید گرفته شده مربوط به دهانه ای مجزا در جنوب حوضه است که شامل یک شیب ملایم به زیر سطح مریخ می باشد. آژانس فضایی اروپا در بیانیه اخیر خود اعلام کرد وجود آب و حیات به یکدیگر وابسته اند و در سیاره خودمان هرجا آب باشد حیات هم هست. اکنون دانشمندان مشتاقند بدانند این موضوع در مریخ نیز صادق است یا خیر. در خاک دهانه هولدن نوعی ماده معدنی به نام فیلوسیلیکات شامل رس وجود دارد که از برهمکنش آب و سنگ ایجاد میشود که در زمین با منشاء حیات در ارتباط است.

فیلوسیلیکات ها می توانند در این ناحیه در رسوبات لایه ای به عنوان مرکزی برای واکنش مولکول های آلی به عنوان سازنده حیات زمینی باشند. به همین دلیل دانشمندان به این منطقه علاقه زیادی دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال