تصاویر جدیدی از صخره های میخی مریخ توسط ناسا منتشر شد

مریخ نورد ناسا تصاویر متعددی را از سطح سیاره سرخ منتشر کرده است که در آن علاوه بر تصاویر مربوط به دهانه گیل در مریخ تصاویری از صخره های میخی مریخ نیز مشاهده می شود. ناسا نیز این تصاویر را به اشتراک گذاشته است. به طوری که توانسته توجه کاربران بسیاری را در فضای مجازی […]

مریخ نورد ناسا تصاویر متعددی را از سطح سیاره سرخ منتشر کرده است که در آن علاوه بر تصاویر مربوط به دهانه گیل در مریخ تصاویری از صخره های میخی مریخ نیز مشاهده می شود. ناسا نیز این تصاویر را به اشتراک گذاشته است. به طوری که توانسته توجه کاربران بسیاری را در فضای مجازی جلب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر اولیه مربوط به صخره های میخی مریخ توسط موسسه SETI در توییتر منتشر شد که در توضیحات از آن به عنوان صخره های عجیب یاد شده است. این تصاویر مربوط به مریخ نورد کنجکاوی Curiosity است که توسط دوربین Mastcam نصب شده روی آن گرفته شده است.

 دانشمندان پس از بررسی شکل خاص این صخره ها در توضیح اشکال آن گفته اند: به دلیل گرانش ناچیز مریخ میتوان دلیل شکل گیری صخره ها با این شکل خاص را به آن نسبت داد. این صخره های میخی مریخ از سنگ های رسوبی باقی مانده اند و به مرور زمان نیز خرد شده اند و در نهایت به چنین صخره های عجیبی تبدیل شدند. این سنگ های رسوبی می توانند فرآیند فرسایش را نیز پشت سر گذاشته باشند.

اظهار نظر در مورد اندازه صخره‌ها و ویژگی های کلی آنها در این مقیاس کمی دشوار خواهد بود. نمای وسیع تر از این تصاویر نشان از ظریف و شکننده بودن این صخره‌ها دارد. دانشمندان می توانند برای مطالعات دقیق تر تصاویر مختلف از نمای نزدیک تر یا وسیع تر روی صخره ها داشته باشند. مریخ نورد Curiosity یکی از توانمندترین مریخ نورد های سطح سیاره سرخ محسوب می‌شود که در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۱ به فضا پرتاب شد. این مریخ نورد تاکنون توسط ابزارهای علمی خود شواهد شیمیایی و معدنی بسیاری را بررسی کرده است تا بتواند نشانه‌هایی از حیات پیدا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال