عرضه موبایل جدید جی ال ایکس مجهز به اندروید ایرانی

استفاده از اندوروید بومی سازی شده ایرانی در گوشی های جی ال ایکس بهانه ای شده است تا به بررسی این نوع از اندروید بپردازیم. شرکت جی ال ایکس به تازگی اقدام به تولید گوشی هایی با نام “آریا مینی” کرده است که به گفته مدیر عامل این شرکت، گوشی های جدید تا اواخر شهریور […]

استفاده از اندوروید بومی سازی شده ایرانی در گوشی های جی ال ایکس بهانه ای شده است تا به بررسی این نوع از اندروید بپردازیم. شرکت جی ال ایکس به تازگی اقدام به تولید گوشی هایی با نام “آریا مینی” کرده است که به گفته مدیر عامل این شرکت، گوشی های جدید تا اواخر شهریور ماه وارد بازار می شوند. وی از همکاری شرکت جی ال ایکس با وزارت ارتباطات می گوید و درباره تفاوت اندروید ایرانی با نوع معمول آن، از بی نیازی اندروید ایرانی به سرویس گوگل صحبت به میان می آورد.

نبود Google Play Services و جایگزینی آن با نسخه های دیگر و همچنین وجود اپلیکیشن های پرکاربرد Maps و Gmail در اندروید ایرانی، سبب شده است تا تفاوت چشمگیری را از نظر کاربردی با اندروید معمولی شاهد نباشیم. حمید سعیدی مدیر عامل شرکت جی ال ایکس در این رابطه می گوید: ما نمی خواهیم کسی را مجبور به استفاده از اندروید بومی سازی کنیم اما در حال مذاکره با برندهای خارجی هستیم تا به صورت سفارشی به تولید گوشی هایی با نسخه بومی اندروید مشغول شده و افراد خود ترغیب به خرید این گوشی ها شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، سعیدی در این رابطه که آیا برندهای خارجی از این درخواست ها استقبال کرده اند یا خیر، اظهار بی اطلاعی کرده و می گوید که همچنان مشغول رایزنی با آن ها می باشیم. در این مدت جهت توسعه اندروید ایرانی بسیاری از استارت آپ ها و شرکت های مرتبط مشغول بوده اند و این پروسه چند ساله حال به نقطه ای رسیده است که تعداد 500 گوشی جدید تولید شده و به دست وزیر ارتباطات جهت بررسی های بیش تر رسیده است. حمید سعیدی در ادامه اینطور می گوید که این نسخه از اندروید فقط مختص به گوشی های جی ال ایکس نبوده و قابلیت به کارگیری در انواع گوشی ها را دارد، البته اگر درخواست ها در این جهت پذیرفته شوند.

بر اساس بررسی های پیشین، گوشی های جی ال ایکس از نظر میزان فروش در بازار دارای رتبه هفتم است و با توجه به داخلی بودن این شرکت و مشکلات در پیش روی آن، بهبود 5 رتبه ای فروش به نسبت سال های قبل می تواند پیش رفت چشم گیری باشد. پیش بینی می شود تا سیستم عامل اندروید ایرانی سهمی در حدود نیم الی 8 درصد را به دست آورده و عدم وابستگی این نسخه به گوگل و هماهنگی آن با سرورهای داخلی ایرانی، نقطه قوتی برای آن به حساب می آید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال