نسخه جدید Yoga Book لنوو سال آینده با سیستم‌عامل Chrome OS عرضه خواهد شد

تابستان سال گذشته شرکت لنوو در نمایش IFA  از نسل جدید کامپیوترهای قابل حمل خود با نام Yoga Book رونمایی کرد. این دستگاه طراحی منحصر به فردی داشت و دستگاهی بود که بدون کیبورد فیزیکی عرضه شد. بجای استفاده از کیبورد فیزیکی در این دستگاه، در آن از صفحه‌ای با حسگر حساس با فشار استفاده شده […]

تابستان سال گذشته شرکت لنوو در نمایش IFA  از نسل جدید کامپیوترهای قابل حمل خود با نام Yoga Book رونمایی کرد. این دستگاه طراحی منحصر به فردی داشت و دستگاهی بود که بدون کیبورد فیزیکی عرضه شد. بجای استفاده از کیبورد فیزیکی در این دستگاه، در آن از صفحه‌ای با حسگر حساس با فشار استفاده شده است که از آن به عنوان کیبورد می‌توان استفاده کرد. البته علاوه بر کیبورد، از این صفحه برای نوشتن با قلم Real Pen نیز می‌توان استفاده کرد.

پیش از این شرکت لنوو نسل قبلی Yoga Book ها را با بهره گیری از سیستم عامل‌های ویندوز یا اندروید عرضه می‌کرد. ولی قرار است عضو جدیدی به سیستم عامل‌های پشتیبانی شده بوسیله‌ی این نسل از کامپیوترها افزوده شود. از سال 2017 سیستم عامل Chrome OS نیز به سیستم عامل‌های موجود برای خرید Yoga Book با آن عرضه خوادهد شد. این خبری است که بوسیله‌ی Jeff Meredith، معاون بخش Android and Chrome Computing Business Group کمپانی لنوو تایید شده است.

به‌نظر می‌رسد لنوو مشتاقان زیادی را برای این سیستم عامل دیده است و کار خود را بروی آن آغاز کرده است. تا کنون اطلاعات بیشتری درمورد این دستگاه با سیستم عامل کروم منتشر نشده است و مشخص نیست این دستگاه چه قیمتی خواهد داشت ولی خبر خوب برای دوست داران سیستم عامل کروم این است که بلاخره این سیستم عامل بروی یوگابوک‌های لنوو عرضه خواهد شد. Jeff Meredith گفته است قلم Real Pen استفاده شده در این دستگاه، عملکردی کاملاً مشابه به عملکرد آن در هنگام اجرای سیستم عامل اندروید خواهد داشت. این قلم به شما امکان نوشتن متن و ادیت عکس‌ها را به شما می‌دهد و دقیقاً میتواند مانند یک کاغذ چسبیده به بخش کیبورد یوگابوک عمل کند. این قلم 2048 حالت مختلف حساسیت فشار دارد و این عدد برای یوگابوک‌های عرضه شده با سیستم عامل کروم نیز همین عدد خواهد بود.

در آمریکا، یوگابوک‌ها فقط در فروشگاه‌های Walmart به فروش میرسند ولی با پیشرفت‌های صورت گرفته در آن بازار بهتری در سال 2017 برای آن پیش‌بینی می‌شود. به گفته‌ی Meredith این محصول فروش خوبی را در بازارهای چین، آلمان و ژاپن تجربه می‌کند. لنوو بیش از 100 کارمند جدید را برای بهبود یوگابوک و سایر دستگاه‌های خود استخدام کرده است که احتمالاً شاهد نتایج آن در سال آینده خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال