باتری های لیتیوم-پلیمر جدید با گرم شدن عملکرد بهتری دارند

محققان دانشگاه دیکین استرالیا موفق به ساخت باتری لیتیوم جدیدی شده اند که خواص آن با باتری های کنونی بسیار متفاوت است. این تحقیقات در مرکز تحقیق و توسعه باتری این دانشگاه انجام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این باتری که شبیه به یک کیسه است، در واقع یک سلول […]

محققان دانشگاه دیکین استرالیا موفق به ساخت باتری لیتیوم جدیدی شده اند که خواص آن با باتری های کنونی بسیار متفاوت است. این تحقیقات در مرکز تحقیق و توسعه باتری این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این باتری که شبیه به یک کیسه است، در واقع یک سلول یک آمپر ساعتی است. آند فلزی لیتیوم به کار رفته در این باتری میتواند تا 50 درصد ذخیره انرژی بیشتری نسبت به باتری های کنونی داشته باشد. همچنین یک الکترولیت مایع یونی درآن قرار داده شده که نوعی نمک مایع است. پروفسور پاتریک هولت، مدیر این مرکز توسعه باتری در مورد خواص این باتری میگوید: این مایعات یونی غیرفرار و ضد اشتغال هستند و برخلاف باتری های کنونی هرگز منفجر نمی شوند.

مزیت دیگر این باتری ها عملکرد بهتر آنها در زمان گرم شدن است. به همین جهت دیگر نیازی به سیستم های خنک کننده برای جلوگیری از گرم شدن باتری نخواهد بود. بطور کلی میتوان یک باتری لیتیومی با سرعت شارژ بالا و تخلیه را در نظر گرفت که نیاز به مراقبت ندارد. این نوع از باتری به دلیل داغ شدن مناسب تلفن های همراه نخواهند بود و میتوان از آنها در وسائل نقلیه برقی استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال