روش جدید محققان ژاپنی در چاپ سه بعدی آنتن ماهواره در فضا

یک شرکت فناوری ژاپنی روش جدیدی را برای ساخت آنتن ماهواره در فضا ابداع کرده است که در آن با کمک نور خورشید و به صورت چاپ سه بعدی میتوان آنتن ماهواره را در فضا ساخت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فناوری ژاپنی به نام Mitsubishi Electric Corporation روش جدیدی را […]

یک شرکت فناوری ژاپنی روش جدیدی را برای ساخت آنتن ماهواره در فضا ابداع کرده است که در آن با کمک نور خورشید و به صورت چاپ سه بعدی میتوان آنتن ماهواره را در فضا ساخت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فناوری ژاپنی به نام Mitsubishi Electric Corporation روش جدیدی را برای ساخت آنتن ماهواره ابداع کرده که در آن از نوعی رزین استفاده می شود. این ماده در اثر برخورد با پرتو ماورا بنفش خورشید به ماده جامد و سفتی تبدیل می شود.

 البته آزمایش نحوه عملکرد این روش در شرایط شبیه سازی شده فضا انجام گرفته است و محققان توانستند آنتنی به عرض ۱۶ و نیم سانتی متر را چاپ کنند. عملکرد این آنتن نیز همانند آنتن های ماهواره معمولی در آزمایشات بوده است. هرچه آنتن بزرگ تر باشد تشخیص سیگنالهای داده و ارسال راحت تر بوده و حساسیت آن نیز بیشتر خواهد بود. اما ارسال آن و حمل قطعات ماهواره درون موشک فضای زیادی را اشغال میکند. به این ترتیب با چاپ سه بعدی در فضا می توان قطعات سبک تر و نازک تر ساخت که علاوه بر صرفه جویی در هزینه امکان تجهیز آنتنهای کنونی با آنتن های بسیار بزرگ نیز فراهم می شود.

 همچنین طبق گفته این شرکت در آینده می توان از این فناوری در آینده برای چاپ سه بعدی سازه های بزرگتر در فضا استفاده کرد. این ماده رزین در برابر دمای بسیار زیاد مقاوم است. به طوری که میزان دمای قابل تحمل آنها از دمایی که فضاپیما ها در مدار اطراف زمین تجربه می‌کنند نیز بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال