تصویر جدید ناسا از مریخ تپه های شنی روبان شکل را نشان می دهد

تصویر اخیر مدارگرد شناسایی ناسا که از تپه های شنی مریخ گرفته شده آنها را همچون روبانی کشیده شده روی سطح این سیاره سرخ نشان می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدارگرد شناسایی ناسا با استفاده از دوربین. HiRise خود توانست تصویری از دهانه Kunowsky ثبت کند که به شکل روبان […]

تصویر اخیر مدارگرد شناسایی ناسا که از تپه های شنی مریخ گرفته شده آنها را همچون روبانی کشیده شده روی سطح این سیاره سرخ نشان می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدارگرد شناسایی ناسا با استفاده از دوربین. HiRise خود توانست تصویری از دهانه Kunowsky ثبت کند که به شکل روبان و متمایز از دیگر تپه ها است. این مدارگرد توسط تیمی از محققان دانشگاه آریزونا هدایت می شود.

این تیم در مورد تصاویر گرفته شده می گوید: تصعید یخ زدگی دی اکسیدکربن در اواخر زمستان مریخ در عرض های جغرافیایی بالا باعث میشود تا الگوهایی متفاوت در تپه های ماسه ای و نقاط یخ زدایی شده ایجاد شود. صحنه های ثبت شده به دلیل شکل تپه ها و الگوهای ایجاد شده بسیار چشمگیر است.

در فرایند تصعید ماده جامد بطور مستقیم به کار تبدیل میشود. این فرایند در شکل گیری مناظر مریخ نقش مهمی دارد. یکی از این مناظر در مریخ دهانه خندان است.

ناسا پیش از این اعلام کرد فرضیه وجود این نوارها میتواند به دلیل شکاف های یخ باشد که در اثر فوران های ضعیف تر یا تغییرات دمایی چرخه روز و شب تشکیل شده اند. البته تحقیقات در زمینه ایجاد آنها همچنان ادامه دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال