محصول جدید OpenAI؛ هوش مصنوعی Point-E باقابلیت تبدیل متن به تصاویر سه بعدی

استارتاپ OpenAI که پیش از این از هوش مصنوعی DALL-E رونمایی کرده بود، اکنون محصول جدیدی را عرضه کرده است که می تواند مدل های سه بعدی ایجاد کند. هوش مصنوعی Point-E قادر است پیام های متنی کاربران را به مدل های سه بعدی تبدیل کند. این هوش مصنوعی برخلاف دیگر سیستم ها در زمانی […]

استارتاپ OpenAI که پیش از این از هوش مصنوعی DALL-E رونمایی کرده بود، اکنون محصول جدیدی را عرضه کرده است که می تواند مدل های سه بعدی ایجاد کند. هوش مصنوعی Point-E قادر است پیام های متنی کاربران را به مدل های سه بعدی تبدیل کند. این هوش مصنوعی برخلاف دیگر سیستم ها در زمانی کوتاه به اندازه یک یا دو دقیقه و تنها با یک GPU کار خود را انجام می دهد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، مدل سازی سه بعدی برای بسیاری از صنایع و برنامه ها کاربرد دارد. به عنوان مثال ایجاد جلوه های CGI در فیلم های امروزی، بازی های ویدئویی، واقعیت مجازی و افزوده و همچنین در متاورس می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته با وجود تلاش های بسیار تولید تصاویر به صورت سه بعدی فوتورئالیستی بسیار زمان بر خواهد بود.

پیش از این DALL-E و Craiyon توسط OpenAI توسعه داده شده بود که با استقبال خوبی روبرو بود. ایجاد مدل های سه بعدی نیز زیر مجموعه ای از تحقیقات این شرکت در تبدیل متن به تصویر محسوب میشود.

آموزش در هوش مصنوعی Point-E روی داده های کوچکتر انجام گرفته است. در حالیکه بسیاری از سیستم های مشابه دستورات متنوع و پیچیده ای را روی مجموعه بزرگی از داده های متن و تصویر ایجاد می کنند.

طبق توضیحات OpenAI در ساخت مدل سه بعدی ابتدا نمونه برداری اولیه در مدل متن به تصویر ایجاد می شود. سپس مدل سه بعدی آن شی بر اساس آن تصویر تهیه میشود. این فرایند تنها چند ثانیه زمان میبرد و به روش های گرانقیمت برای بهینه سازی نیاز ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال