پتنت جدید گوشی هوشمند اوپو با قابلیت Li-Fi

شایعاتی در مورد گوشی هوشمند جدید شرکت اوپو منتشر شده است که در آن مدعی شده این شرکت از فناوری جدید Li-Fi در گوشی‌ جدید خود استفاده خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر استاندارد وای فای به عنوان استاندارد ارتباطی گوشی های هوشمند در تمامی دستگاه ها مورد […]

شایعاتی در مورد گوشی هوشمند جدید شرکت اوپو منتشر شده است که در آن مدعی شده این شرکت از فناوری جدید Li-Fi در گوشی‌ جدید خود استفاده خواهد کرد.
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر استاندارد وای فای به عنوان استاندارد ارتباطی گوشی های هوشمند در تمامی دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این فناوری به عنوان بهترین گزینه اتصال برای 3G و 4G محسوب می شود. البته پس از گذشت یک دهه استفاده از وای فای برخی شرکت ها تلاش کرده اند از قابلیت‌های بهتری با توجه به نیاز کاربران استفاده کنند. خبرهای منتشر شده در مورد پتنت جدید اوپو نشان می دهد این شرکت تلاش دارد تا از قابلیت سریعتری نسبت به وای فای در گوشی های خود استفاده کند.

وب سایت LetsGoDigital پتنت جدید گوشی هوشمند اوپو را منتشر کرده که در آن فناوری Li-Fi مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین در این پتنت حسگری در پشت گوشی قرار داده شده است تا بتواند کارایی Li-Fi را افزایش دهد. فناوری Li-Fi قادر است با استفاده از نور مرئی داده ها را مبادله کند و سرعت آن در مقابل اتصال وای فای با بهره گیری از امواج رادیویی بیشتر خواهد بود. از طرفی وب سایت Li-Fi از امکان تبادل داده با استفاده از چراغهای کنونی ال ای دی و استفاده از نور مرئی خبر داده است در مورد این فناوری گفته شده که چراغ های ال ای دی با کمک چشمک زدن سریع می تواند داده ها را به یک دستگاه دیگر منتقل کنند. این چشمک زدن با سرعت بسیار زیاد انجام می شود به طوری که با چشم معمولی مشخص نیست.

قابلیت Li-Fi در گوشی‌های هوشمند با استفاده از حسگرهای موجود قادر است سیگنال‌های ارسال شده توسط فرستنده نوری را دریافت کند. در ارسال اطلاعات از طریق فناوری Li-Fi نور محیط می تواند به یک عامل چالش برانگیز تبدیل شود. اوپو در مورد پتنت جدید خود توضیحاتی را در مورد فیلتر کردن نور از طریق حسگر دریافت کننده داده است. به طوری که این حسگرها تنها فرکانس های ورودی از طرف فرستنده را دریافت میکنند. فناوری Li-Fi می تواند به طور همزمان در کنار وای فای قرار بگیرد و دو بستر مختلف را در گوشی های هوشمند پیاده کنند. سازندگان دستگاه هایی با فناوری Li-Fi مدعی هستند که این فناوری می تواند داده ها را با سرعت ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه منتقل کند. همچنین این ارتباط دیگر با مشکل شلوغی شبکه مواجه نخواهد بود. این قابلیت با توجه به انعطاف پذیری بالا می‌تواند یک جایگزین مناسب برای وای‌فای در نظر گرفته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال