تراشه های جدید کوالکام برای استفاده در روتر وای فای ۷ معرفی شدند

کوالکام از دو تراشه جدید رونمایی کرد که قرار است در روزهای وای فای ۷ آینده مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه های جدید کوالکام در روترعای وای فای ۷ سال آینده استفاده خواهند شد. به گفته کوالکام این تراشه ها قابلیت پشتیبانی از روترهای مش را نیز […]

کوالکام از دو تراشه جدید رونمایی کرد که قرار است در روزهای وای فای ۷ آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه های جدید کوالکام در روترعای وای فای ۷ سال آینده استفاده خواهند شد. به گفته کوالکام این تراشه ها قابلیت پشتیبانی از روترهای مش را نیز دارا هستند.

کوالکام در مراسم شب گذشته از تراشه های جدید رونمایی کرد تا تولیدکنندگان تجهیزات شبکه از آن ها در محصولات جدید استفاده کنند. به گفته کوالکام از اکنون این تراشه ها در اختیار این تولیدکنندگان قرار دارد تا در محصولاتی مانند روترهای خانگی و دستگاه های مبتنی بر سیستم مش مورد استفاده قرار بگیرد. احتمالا این محصولات نیمه دوم سال آینده به بازار عرضه میشود و کاربران می توانند از آنها استفاده کنند. در حال حاضر دستگاه های کنی از وای فای ۷ پشتیبانی می کنند. اما تراشه های کوالکام می توانند باعث شوند تا دستگاههای بیشتر و با قیمت ارزان تری را در بازار شاهد باشیم.

تمامی دستگاههای وای فای کنونی همگی از تراشه های وای فای 6 و 6E پشتیبانی می کنند. کوالکام تراشه های جدید را بر پایه معماری محصولات حرفه ای توسعه داده است اما قرار است در محصولات خانگی مورد استفاده قرار بگیرد. مهمترین مزیت تراشه های جدید پشتیبانی از شبکه مش با حداکثر ظرفیت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه است.

تراشه های جدید کوالکام به دلیل پشتیبانی از فناوری وای فای ۷ در کانال ۳۲۰ مگاهرتزی کار می کند و در نتیجه تاخیر کمتری را شاهد خواهیم بود. در حال حاضر تراشه های وای فای 6E تنها می توانند به کانال ۱۶۰ مگاهرتزی دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه تراشه های جدید دارای قابلیت MLO هستند به دستگاههای سازگار اجازه می دهند تا در هر دو باند فرکانسی فعالیت کنند.

روتر های آینده به لطف وجود تراشه های جدید کوالکام با قیمت کمتری عرضه خواهند شد. همچنین به دلیل مصرف انرژی پایین عملکرد روترها را افزایش می دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال