تحقیقات جدید بازار هوش مصنوعی را تا یک دهه آینده تریلیون دلاری اعلام کرد

آمارهای منتشر شده نشان می دهد هوش مصنوعی و بازار مرتبط با آن در سال ۲۰۳۲ ارزشی معادل ۱.۳۲ تریلیون دلار خواهند داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالیکه بسیاری از متخصصان هوش مصنوعی را تهدیدی برای بشریت می دانند این فناوری طی یک دهه آینده رشد چشمگیری داشته بطوری که […]

آمارهای منتشر شده نشان می دهد هوش مصنوعی و بازار مرتبط با آن در سال ۲۰۳۲ ارزشی معادل ۱.۳۲ تریلیون دلار خواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالیکه بسیاری از متخصصان هوش مصنوعی را تهدیدی برای بشریت می دانند این فناوری طی یک دهه آینده رشد چشمگیری داشته بطوری که ارزش بازار آن از ۴۰ میلیارد دلار به ۱.۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی از جمله چت بات هایی نظیر ChatGPT توانسته اند محبوبیت خاصی در بین کاربران کسب کنند. بلومبرگ با برسی حوزه های مختلف بازار هوش مصنوعی گزارشی را در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش بازار نرم‌افزار‌های هوش مصنوعی طی یک دهه آینده به ارزشی معادل ۲۸۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این نرم افزارها شامل دستیار های صوتی ، محصولات نرم افزاری مرتبط با زیرساخت و برنامه هایی برای نوشتن کد است. همچنین این حوزه هر ساله نرخ رشدی برابر با ۶۹ درصد را تجربه می کند.

بخش دیگر این بازار به سخت افزارها اختصاص دارد که ارزش آن برابر با ۶۴۱ میلیارد دلار خواهد بود. درآمد این بخش مربوط به سرورها، ذخیره سازی و محصولات مرتبط با هوش مصنوعی است که ۱۰۸ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت. درآمد بخش تبلیغات دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی نیز محاسبه شده و ۱۹۲ میلیارد دلار خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال