تحقیقات جدید ارتباط بین آتش سوزی جنگل ها و افزایش خطر ابتلا به سرطان را نشان میدهد

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان میدهد افزایش خطر ابتلا به سرطان و آتش سوزی های جنگلی ارتباط موثری وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران کانادایی از دانشگاه مک گیل کانادا در تحقیقات اخیر خود ثابت کردند در صورتی که افراد در معرض آتش سوزی جنگلی قرار بگیرند احتمال بروز سرطان ریه […]

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان میدهد افزایش خطر ابتلا به سرطان و آتش سوزی های جنگلی ارتباط موثری وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران کانادایی از دانشگاه مک گیل کانادا در تحقیقات اخیر خود ثابت کردند در صورتی که افراد در معرض آتش سوزی جنگلی قرار بگیرند احتمال بروز سرطان ریه و تومور های مغزی در آنها بیشتر است. در این تحقیق حدود دو میلیون کانادایی در یک دوره ۲۰ ساله مورد پژوهش قرار گرفتند. این برای اولین بار است که اثر آتش سوزی جنگلی در افزایش سرطان بررسی میشود.

اسکات ویشنتال از پژوهشگران این تحقیق از دانشگاه مک گیل می گوید: آتش سوزی های جنگلی سالانه اتفاق می افتد و در بلند مدت می تواند اثراتی روی سلامتی داشته باشد که در مورد آن اطلاعات کمی در اختیار داریم. اما پژوهش جدید نشان می دهد در صورت مجاورت مداوم با آتش سوزی جنگلی امکان ابتلا به سرطان ها نیز افزایش خواهد داشت. به طوری که افراد نزدیک به آتش جنگلی طی ۱۰ سال گذشته نسبت به دیگر افراد ۱۰درصد بیشتر در معرض ابتلا به تومور و ۴.۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار داشتند.

با توجه به تغییرات اقلیمی اخیر احتمال آتش سوزی های گسترده جنگلی در آینده شدیدتر و طولانی تر خواهد شد. به طوری که می توان از آن به عنوان یک مشکل بهداشت جهانی نام بود. جیل کورسیاک سرپرست این پژوهش می گوید :آلاینده های ایجاد شده در اثر آتش سوزی های جنگلی یکی از عوامل سرطان زا در انسان شناخته می شوند. به همین دلیل در صورت قرار گرفتن در کنار این آتش سوزی ها خطر ابتلا به سرطان نیز افزایش خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال