تحریم های جدید علیه 8 شرکت نظارتی چینی از جمله داهوا و هایک ویژن

وزارت بازرگانی امریکا حدود 28 نهاد و شرکت نظارتی چینی را به لیست تحریم های خود اضافه کرده است. از این پس شرکت های آمریکایی حق ندارند تا با این شرکت های موجود در لیست سیاه داد و ستد کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، آمریکا این شرکت ها را به نقض […]

وزارت بازرگانی امریکا حدود 28 نهاد و شرکت نظارتی چینی را به لیست تحریم های خود اضافه کرده است. از این پس شرکت های آمریکایی حق ندارند تا با این شرکت های موجود در لیست سیاه داد و ستد کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، آمریکا این شرکت ها را به نقض حقوق بشر در کمپین های سرکوب، بازداشت های خودسرانه جمعی و ارائه فناوری های نظارتی علیه اویغورها، قزاق ها و دیگر اقلیت های مسلمان در منطقه ای در چین متهم و تحریم کرد. از جمله شرکت های معروف در این لیست میتوان به شرکت Dahua و هایک ویژن اشاره کرد که در زمینه سیستم های نظارت تصویری فعالیت دارند. همچنین شرکت هایی نظیر SenseTime، استارتاپ فعال در زمینه هوش مصنوعی و iFlytek، تولید کننده تجهیزات شناسایی صدا و برخی از نهادهای چینی نیز در این لیست قرار دارند. هنوز علت اصلی تحریم مشخص نشده اما وزارت بازرگانی امریکا فعالیت های این شرکت ها را متناقض با سیاست های ایالات متحده دانسته است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اهمیت فناوری در بسیاری از کشورها به حدی رسیده است که مفهوم ملی گرایی فناوری را بوجود آورده است و دیگر کشورها ، تکنولوژی را اهرمی برای فشار به دیگر کشورها در نظر میگیرند. طی جنگ تجاری چین و آمریکا و در پی سیاست های تحت فشار قرار دادن چین توسط ترامپ ، تحریم های جدید اعمال شده است. پیشتر نیز شرکت هواوی به بهانه امنیتی و احتمال جاسوسی برای دولت پکن تحریم شده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال