تحریم های جدید اینبار علیه پلیس فتا و شورای عالی فضای مجازی

ارائه لیستی جدید توسط دولت آمریکا به کنگره مبنی بر اعلام اسامی جدید شرکت های تحریمی خبر ساز شده است. بر اساس این لیست برخی از شرکت ها که حتی پیش از این نیز تحریم بوده اند، مجددا به دلیل نقض حقوق بشر تحریم خواهند شد. ارائه این لیست به دلیل آن است که اگر […]

ارائه لیستی جدید توسط دولت آمریکا به کنگره مبنی بر اعلام اسامی جدید شرکت های تحریمی خبر ساز شده است. بر اساس این لیست برخی از شرکت ها که حتی پیش از این نیز تحریم بوده اند، مجددا به دلیل نقض حقوق بشر تحریم خواهند شد. ارائه این لیست به دلیل آن است که اگر به هر دلیلی این شرکت ها توانستند از اتهامات قبلی آزاد شده و از تحریم درآیند؛ مجددا به دلیل نقض حقوق بشر در لیست سیاه قرار گرفته و تحریم شوند.

در این لیست، در رابطه با حوزه فناوری اطلاعات، نام برخی شرکت ها و سازمان های دولتی بزرگی به چشم می خورد. شرکت امن افزار گستر شریف، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، شرکت مهندسی افق توسعه صابرین، صنایع الکترونیک ایران (صاایران)، پلیس سایبری ایران (فتا)، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شرکت پیک آسا، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، شرکت فناوری های نرم افزاری دوران، شورای عالی فضای مجازی، شرکت امن افزار گستران شریف، مرکز ملی فضای مجازی (شورای عالی فضای مجازی) در این لیست قرار دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پیش از این، «ابوالحسن فیروزآبادی» در رابطه با تحریم های آمریکا و مورد تحریم قرار گرفتن مرکز ملی فضای مجازی عنوان کرده بود که سیاست های آمریکا استثمارگونه و به نفع دولت این کشور و برخی از شرکت های بزرگ آمریکایی اسرائیلی است. او نفی سیاست رعایت اصل بیطرفی در اینترنت را مطرح کرده و اینگونه سانسورها برای مردم آمریکا و مردم جهان تنها جهت نفع برخی شرکت ها را ظالمانه دانسته و ابراز خوشحالی از مورد تحریم قرار گرفتن از سوی این دولت کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال