نشانه‌های جدیدی که وجود حیات در مریخ را اثبات می‌کند

محققان با بررسی شواهد قدیمی وجود حیات در مریخ را اثبات کرده اند. این تحقیقات با تحلیل نمونه ای از خاک این سیاره با قدمت 3.5 میلیارد ساله و بررسی ترکیبات شیمیایی موجود در این خاک به نام تیوفین انجام شده است. این ماده یک ترکیب ارگانیک است که نشان دهنده وجود حیات باکتریایی محسوب […]

محققان با بررسی شواهد قدیمی وجود حیات در مریخ را اثبات کرده اند. این تحقیقات با تحلیل نمونه ای از خاک این سیاره با قدمت 3.5 میلیارد ساله و بررسی ترکیبات شیمیایی موجود در این خاک به نام تیوفین انجام شده است. این ماده یک ترکیب ارگانیک است که نشان دهنده وجود حیات باکتریایی محسوب میشود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از thenextweb، تیوفن موجود در این خاک یک ماده ارگانیک محسوب میشود. هر چند میتوان احتمال برخورد شهاب سنگ و بوجودآمدن این ماده را نیز در نظر داشت. محققان این پروژه در دانشگاه واشنگتن در مورد این ماده می گویند: از نظر ما تیوفن از فرآیند احیای سولفات با کمک باکتری ها در محیط گرم و مرطوب مارس بودجود آمده است. احتمالا مریخ در سه میلیارد سال پیش بسیار گرم و مرطوب بوده است.

تیوفن توسط کنجکاوی ناسا کشف شده است. مانند این ترکیب در زمین در موادی مانند زغال سنگ، نفت خام، فسیل ها و یا حتی نوع خاصی از قارچ ها یافت می شود. کاوشگر ناسا قابلیت این را دارد که بتواند مواد موجود روی سطح مریخ را تجزیه و تحلیل کند. اما نمی تواند منشا تیوفن را تشخیص دهد. برای این کار نیاز است تا فضانوردان به سطح مریخ سفر کنند که به همین زودی ها امکانپذیر نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال