پوشیدنی جدید هوشمند تحرک بدن پس از سکته را بازیابی می‌کند

محققان موسسه فناوری فدرال زوریخ نوعی سیستم پوشیدنی جدید هوشمند توسعه داده‌اند که به اندام های بدن پس از سکته کمک می کند تا بتوانند دوباره حرکت کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این سیستم یک گوشی و یک ساعت حسگر حرکت قرار دارد که می تواند با هدف تنظیم مجدد […]

محققان موسسه فناوری فدرال زوریخ نوعی سیستم پوشیدنی جدید هوشمند توسعه داده‌اند که به اندام های بدن پس از سکته کمک می کند تا بتوانند دوباره حرکت کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این سیستم یک گوشی و یک ساعت حسگر حرکت قرار دارد که می تواند با هدف تنظیم مجدد مدار های عصبی در بدن یک رشته عصبی را از بین ببرد. معمولاً بیماران دچار سکته برای بهبود عملکردهای اندامهای دچار مشکل از یک دستگاه کوچک استفاده میکنند. آنها با یک عمل جراحی این دستگاه را وارد بدن خود کرده و به وسیله آن عصب واگ را تحریک می کنند.

دستگاه جدید محققان با نام Smart VNS قابلیت جابجایی و پوشیدنی دارد. در این سیستم پالس های ضعیف الکتریسیته باعث از بین رفتن اعصاب اصلی در دستگاه عصبی پاراسمپاتیک میشود. این دستگاه عصبی کنترل عملکردهای ناخودآگاه مانند ضربان قلب و هضم غذا را بر عهده دارد. در همین حین ساعت موجود، با کمک واحد‌های اندازه گیری اینرسی حرکات اندام ها را ردیابی کرده و در صورت تشخیص یک حرکت، به گوشی دستور از بین بردن عصب را می دهد.

با قراردادن ساعت روی اندام آسیب دیده توسط کاربر امکان تکان دادن آن عضو فراهم خواهد شد. در این زمان پالس الکتریکی، مدار عصبی مسئول این حرکت را تقویت خواهد کرد. به مرور زمان نیز مغز در انجام حرکات بهبود یافته و امکان انجام عملکردهای حرکتی سریع تر و موثرتر ایجاد میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال