فناوری جدید برای تشخیص رنگ عناصر مختلف در طیف مادون قرمز

فناوری جدید توسعه داده شده توسط دانشمندان دوربین های استاندارد را قادر می سازد تا رنگ را در طیف مادون قرمز مشاهده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید در دوربین های استاندارد رنگهایی که با چشم انسان و دوربین عادی قادر به تشخیص نیست را به نمایش می گذارد. به […]

فناوری جدید توسعه داده شده توسط دانشمندان دوربین های استاندارد را قادر می سازد تا رنگ را در طیف مادون قرمز مشاهده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید در دوربین های استاندارد رنگهایی که با چشم انسان و دوربین عادی قادر به تشخیص نیست را به نمایش می گذارد. به عنوان مثال فناوری توسعه داده شده در دوربینهای استاندارد در آینده امکان عکسبرداری از موادی مانند هیدروژن، کربن و سدیم را فراهم خواهد کرد. که یک انسان معمولی نمی تواند رنگ های آن را در طیف مادون قرمز و به طور عادی مشاهده کند. برخی ترکیبات زیستی نیز که در طبیعت وجود دارند با این فناوری قابل مشاهده خواهند بود. از دیگر کاربردهای این فناوری، استفاده از آن در بازی‌های رایانه‌ای، عکاسی و یا در رشته‌هایی مانند پزشکی و نجوم خواهد بود.

دکتر رژن، فیزیکدان محقق این فناوری می گوید: چشم انسان تنها فوتون هایی با طول موج ۴۰۰ و ۷۰۰ نانومتر را تشخیص میدهد. اما طیف های الکترومغناطیسی مانند امواج رادیویی مایکروویو و اشعه ایکس است که قابل تشخیص نیستند. پایین تر از ۴۰۰ نانومتر به اشعه فرابنفش برخورد می‌کنیم و بالاتر از ۷۰۰ نانومتر نیز  امواج مادون قرمز وجود دارد. در تمامی این طیف های الکترومغناطیسی رنگهایی وجود دارند که تا به حال برای چشم انسان نامرئی بودند.

وجود رنگ های منحصر به فرد در هر یک از مواد دانشمندان را بر آن داشته است تا رنگ ها را در تمامی بخش‌های مربوط به طیف مادون قرمز بررسی کنند. از طرفی آشکارسازی امواج مادون قرمز نیز بسیار هزینه مند بوده و حتی برخی اوقات رنگ ها را نیز تشخیص نخواهد داد. به عنوان مثال دوربین های بسیار پیچیده و گران قیمت در تصویربرداری پزشکی تصاویر مادون قرمز را به نور مرئی تبدیل می کند تا از طریق آن ها مولکول ها و یا سلول ها قابل شناسایی شوند. فناوری توسعه یافته کنونی با قیمت بسیار ارزان و از طریق یک دوربین استاندارد قادر است فوتون های نور را از کل طیف مادون قرمز به طیف مرئی تبدیل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال