فناوری جدید قیمت حافظه های HDD را به شدت کاهش میدهد

روش جدید تولید حافظه های HDD باعث می شود تا حافظه های ارزان تری تولید شود. بطوریکه قیمت این نوع از حافظه ها تا یک پنجم کاهش خواهد یافت.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش جدیدی در ساخت حافظه های HDD ابداع شده است که می تواند علاوه بر افزایش ظرفیت قیمت […]

روش جدید تولید حافظه های HDD باعث می شود تا حافظه های ارزان تری تولید شود. بطوریکه قیمت این نوع از حافظه ها تا یک پنجم کاهش خواهد یافت.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش جدیدی در ساخت حافظه های HDD ابداع شده است که می تواند علاوه بر افزایش ظرفیت قیمت آنها را نیز به شدت کاهش دهد. با وجود اینکه بسیاری از کاربران کامپیوتر های شخصی و گیمرها به سمت استفاده از حافظه های SSD پر سرعت رفته اند با این حال باز هم حافظه های دیسکی با ظرفیت بیشتر و قیمت ارزان تر به بازار عرضه می شود. اخیراً یک شرکت تولیدکننده این نوع حافظه ها روش جدیدی را برای ساخت آن ابداع کرده است که می تواند در نوع خود برای تولید دیسک های نوری و ذخیره سازی گام بزرگی محسوب شود.

 شرکت Folio Photonics با هدف کاهش قیمت این نوع حافظه ها روش جدیدی را معرفی کرده است که می تواند ظرفیت آنها را نیز افزایش دهد. این شرکت مدعی شد با استفاده از تکنیک های ابداعی و مواد جدید میتوان حافظه های ذخیره سازی با قیمت هر یک ترابایت تنها ۵ دلار تولید کرد.

این در حالی است که در حافظه های کنونی برای هر یک ترابایت حدود ۲۵ دلار پرداخت میشود. در دیسک های جدید قابلیت خواندن و نوشتن چند لایه پویا وجود دارد که پیش از این برای تولید تجاری مناسب نبوده است. اما شرکت Folio Photonics توانست از طریق پتنت اکستروژن پلیمری و همچنین تولید مبتنی بر فیلم و بخش های پیکاپ نوری سفارشی از این روش با هزینه کمتر استفاده کند. در حال حاضر هر دیسک گنجایش سه لایه نوری در هر طرف دیسک را دارا است. اما Folio توانسته است این عدد را به ۱۶ لایه فیلم افزایش دهد و قصد دارد همچنان به آن اضافه کند.

به گفته Folio مصرف انرژی در دیسک های جدید نسبت به نوع قبلی کمتر است. همچنین این دیسک های جدید مقاومت بیشتری در مقابل پالس های الکترومغناطیسی دارند. شرکت Folio عرضه تجاری این دیسک های جدید را از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد. طبق برنامه ریزی این شرکت محصول تولیدی شامل ۱۰ دیسک یک ترابایتی در مجموع حافظه ده ترابایتی خواهد بود که تنها با قیمت ۵۰ دلار به بازار عرضه میشود. در حالیکه اکنون با این مبلغ تنها یک هارد ۲ ترابایتی میتوان خریداری کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال