فناوری جدیدی که می تواند فرودگرها را روی سطح ماه گرم نگه دارد

سیستم گرمایشی جدید شرکت فناوری فضایی می تواند باعث گرم نگه داشتن فرودگرها روی سطح ماه شود. این شرکت امیدوار است بتواند فناوری خود را به زودی روی سطح ماه نیز آزمایش کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دمای منفی ۲۳۲ درجه سلسیوس شب های ماه می تواند برای تجهیزات الکترونیکی مضر […]

سیستم گرمایشی جدید شرکت فناوری فضایی می تواند باعث گرم نگه داشتن فرودگرها روی سطح ماه شود. این شرکت امیدوار است بتواند فناوری خود را به زودی روی سطح ماه نیز آزمایش کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دمای منفی ۲۳۲ درجه سلسیوس شب های ماه می تواند برای تجهیزات الکترونیکی مضر باشد. به همین دلیل یک شرکت فناوری فضایی به نام ماستن برای رفع مشکل، سیستم گرمایشی جدیدی را ابداع کرده که به صورت سیستم یکپارچه حرارتی و الکتریسیته شبانه است که در آن برای گرم نگه داشتن تجهیزات از واکنش های شیمیایی استفاده می شود. خاک ماه شامل ذرات ساینده است که می تواند با کمک الکتریسیته به مواد دیگر بچسبد. همچنین سطح ماه میزبان پرتوهای کیهانی بسیاری است که همه شرایط آن برای هر فرودگاهی مضر خواهد بود.

از طرفی شرایط دمای ماه نسبت به دیگر شرایط مهمتر است. زیرا در طی روز دمای آن از آبجوش بالاتر رفته و در شب به منفی ۲۳۲ درجه می رسد. مهندسان بخش فضا برای حل مشکل دو راه حل پیشنهاد کرده بودند که یکی از آنها ساخت فضاپیمایی بود که بتواند ۱۴ روز در معرض نور خورشید قرار بگیرد و در همان شب نیز از بین برود و یا اینکه روش هایی را برای گرم نگه داشتن آن تا زمان طلوع خورشید به کار بگیرند.

 در ماموریت های آمریکا روسیه و چین از روش گرمایی ژنراتور های رادیو حرارتی استفاده می شود. در این روش فرودگرها از تجزیه عناصر رادیواکتیو برای ایجاد گرما استفاده می کنند. همچنین می توان از باتری های لیتیوم یونی استفاده کرد. البته ممکن است دو روش قبلی چندان موثر نباشد. همچنین این باتری های بزرگ نیاز به پنل های خورشیدی برای شارژ دارند. اما ارزان تر بوده و دیگر نیاز به سوخت بیشتر و یا مشکل تشعشعات هسته‌ای وجود ندارد. البته سیستم یکپارچه حرارتی و الکتریسیته شبانه ابداع شده نیز در اثر اکسیداسیون فلزات روشی را برای حل مشکل گرمایش ارائه می کند که در آن از واکنش شیمیایی برای تولید گرما استفاده می شود. این سیستم می‌تواند در طی روز خاموش باشد تا گرمای بیش از حد نیز تولید نکند. سیستم یکپارچه تمامی مزایای تولید گرما از سیستم باتری را با خود داشته اما حدود ۷ برابر سبک تر است و هزینه کمتری نیز برای ساخت خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال