فناوری جدیدی برای افزایش میلیونی سرعت رایانه ها در آینده

محققان جدیدترین گیت منطقی برای استفاده در رایانه ها را توسعه دادند که می‌تواند به افزایش میلیونی سرعت رایانه ها بیانجامد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گیت های منطقی قطعه های اساسی در رایانه محسوب می‌شود که می‌تواند سرعت رایانه ها را افزایش دهد. اکنون محققانی از دانشگاه روچستر گیت یا دروازه […]

محققان جدیدترین گیت منطقی برای استفاده در رایانه ها را توسعه دادند که می‌تواند به افزایش میلیونی سرعت رایانه ها بیانجامد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گیت های منطقی قطعه های اساسی در رایانه محسوب می‌شود که می‌تواند سرعت رایانه ها را افزایش دهد. اکنون محققانی از دانشگاه روچستر گیت یا دروازه منطقی را به صورتی توسعه دادند که نسبت به گیت های موجود در رایانه های کنونی یک میلیون برابر سریع تر است. عملکرد گیت های منطقی دریافت دو ورودی و مقایسه آنها با یکدیگر است و نتیجه به صورت یک سیگنال خروجی ارائه خواهد شد.

 به طور کلی در تراشه ها برای ایجاد پردازنده، حافظه و سایر اجزای الکترونیکی به میلیارد ها گیت منطقی نیاز است. نحوه کارکرد این گیت های منطقی نیز بدین صورت است که آنها برای پردازش ورودی ها به اندازه چند نانو ثانیه زمان نیاز دارد. این عدد در کامپیوترهای مدرن به اندازه کافی سریع محسوب می شود. اکنون گیت های منطقی جدیدی توسط محققان دانشگاه روچستر ساخته شده است که پردازش خود را تنها در چند فمتوثانیه انجام می دهد. این زمان حدود یک میلیون برابر کمتر از نانو ثانیه است.

 این محققان با استفاده از اتصال گرافن و دو الکترود طلا به چنین سرعت فوق العاده ای رسیده اند. استفاده از لیزر روی گرافن باعث برانگیخته شدن الکترون های موجود در ماده شده و جریان الکتریکی پدید می آید. با کمک تنظیم فاز پالس های لیزر میتوان به یک گیت منطقی فوق سریع رسید که در حوزه اثبات آن می توان به الکترونیک امواج نور دست پیدا کرد. توبیاس بولکی محقق این پروژه گفته است برای استفاده از این روش در ساخت تراشه زمان زیادی نیاز خواهد بود. اما اکنون می دانیم که به صورت عملی می توان الکترونیک امواج نور را ایجاد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال