سلاح جدید نیروی دریایی آمریکا قدرت تکلم را مختل میکند!

نیروی دریایی ایالات متحده دستگاه جدیدی ساخت که اگرچه غیر کشنده است اما می‌تواند روی قدرت تکلم افراد تاثیر گذاشته و آن را کاملاً مختل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سلاح غیر کشنده نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اختلال گر صوت دستی (AHAD) نام دارد. این دستگاه با ضبط صدای شخص […]

نیروی دریایی ایالات متحده دستگاه جدیدی ساخت که اگرچه غیر کشنده است اما می‌تواند روی قدرت تکلم افراد تاثیر گذاشته و آن را کاملاً مختل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سلاح غیر کشنده نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اختلال گر صوت دستی (AHAD) نام دارد. این دستگاه با ضبط صدای شخص از طریق میکروفون دور برد آن را تقویت می کند و سپس به صورت جداگانه و در دو صوت مجزا با چند صدم میلی ثانیه تاخیر پخش میکند. پخش صدای فرد به این صورت باعث اختلال در تمرکز فرد شده و در نتیجه امکان ارتباط برقرار کردن وی را از بین میبرد.

به دلیل اینکه این اظهارات تنها برای فرد قابل شنیدن است و دیگران نمی‌توانند آن را بشنوند. به نظر می رسد که شخص صحبت کننده دیگر قادر به تکلم نیست. کریستوفر براون از مرکز تجهیزات جنگی دریایی آمریکا این سیستم را اختراع کرده و در سال ۲۰۱۹ نیز به ثبت رسانده است. پیش از این نیز موسسه ملی علوم صنعتی و فناوری توکیو در سال ۲۰۱۲ چنین دستگاهی را آزمایش کرده که می تواند کنترل گفتگوها را از بین ببرد. در واقع با اختلال در تمرکز فرد صحبت وی را قطع می‌کند. دستگاه‌های مختل کننده اصوات در کشتی ها، وسایل نقلیه و بازرسی ها به عنوان هشدار دهنده هنگام ورود به مناطق ممنوعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش از این روسیه از سلاح اختلال گر نوری در کاربردهای نظامی استفاده کرده بود که با آزاد سازی پرتو خیره کننده باعث اختلال در بینایی شده و علاوه بر توهم و تهوع هدف گیری را برای دشمن به صورت موقتی غیر ممکن می ساخت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال